اقتصاد 100 گزارش می دهد؛

فهرست حامیان «فاطمی امین» / باز هم شانس به وزیر صمت رو کرده؟

اقتصاد 100- این روزها صحبت از استیضاح وزیر صمت نقل محافل شده است؛ اما به تازگی موج حمایت ها به سوی فاطمی امین در حرکت است.

فهرست حامیان «فاطمی امین» / باز هم شانس به وزیر صمت رو کرده؟

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار اقتصاد 100، تقریبا از همان ابتدا که رضا فاطمی امین، وزیر صمت شده است، بحث استیضاحش به میان آمده و هر بار به نوعی نظر نمایندگان تغییر کرده است.

بیشترین بحث روی تولید بی کیفیت خودرو بود و حالا در همین مدت کوتاه که بحث استیضاحش برای چندمین بار به میان آمده است؛ شاهد تسهیل واردات خودرو و روی غلطک افتادن مسیر آن هستیم.

همچنین بسیاری از خودروهای بی کیفیت داخلی از رده خارج شدند و جایگزین آنها نیز به سرعت معرفی شد. همچنین روند فعالیت ها در وزارتخانه نیز تسهیل شده است.

اینکه هر بار فاطمی امین به استیضاح نزدیک می شود به بهانه هایی نظر نمایندگان مجلس تغییر می کند و این بار هم تغییرات اساسی در سیستم وزارتخانه رخ داده است. این سوال را ایجاد می کند که «فاطمی امین» تحت حمایت کس یا کسانی است یا اینکه هر بار شانس به او رو می آورد.

از این رو به لیستی از افراد، اصناف و ... که این بار از فاطمی امین حمایت کردند را در زیر اشاره می کنیم:

محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور: وزیر صمت کارهای ریشه‌ای و اساسی را آغاز کرده، اما به نظر می‌رسد برخی توقعات بیجا از سوی بعضی نمایندگان دوباره موضوع استیضاح وی را به میان کشیده است.

 

حمیدرضا صالحی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: مسائل و مشکلات صنعت به وزیر فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر نمی‌گردد. مشکل صنعت خودرو، مشکل امروز و دیروز نیست و از گذشته وجود داشته است اما تولید خودرو در سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو شده است.

 

علیرضا کلاهی صمدی، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت کنونی جسارت لازم برای تغییر ساختار این وزارتخانه را داشته و دارد تا به بهبود عملکرد دست پیدا کند.

 

آرش علوی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی کرمان: استیضاح سریع وزیران، مطلوب کشور نیست، ضمن اینکه مشکلات این وزارتخانه از ۱۰ سال گذشته به ارث رسیده است.

 

عبدالله کاردانی، رییس خانه صنعت کردستان: معتقدم در شرایط کنونی کشور استیضاح وزیر صمت به معنای استیضاح صنعت ایران است.

 

عبدالحمید دربانیان، دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان: دولت سیزدهم پرچم‌دار تحول در حمایت از رونق تولید و احیای واحدهای راکد بوده و عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه مطلوب است.

 

بهروز پورسلیمان، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل: عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت قابل دفاع است و آشکار شدن قابلیت‌های او زمان بیشتری را می‌طلبد.

 

جهانبخش شکری، رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه: استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی اصلا به صلاح کشور نیست چراکه گفت وگو و تعامل به جای حذف افراد، اثرات بسیار مثبت و سازنده ای را برای رونق حوزه تولید و تجارت به همراه دارد.

 

مسعود بنابیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز: اگر چه اوضاع صنعت و معدن در کشور مناسب نیست، اما این مشکل سیستماتیک بوده و ربطی به وزیر ندارد.

 

رضا وهاب زاده، فعال اقتصادی در ارومیه: استیضاح وزیر صمت به صلاح مملکت نیست و به اوضاع اقتصادی کشور و مشکلات دامن می‌زند.

 

علی اصغر زبردست، یک فعال اقتصادی در استان همدان: مجلس یک بار برای همیشه و به جای استیضاح وزیر صمت موضوع تفکیک این وارتخانه با این حجم کارهای سنگین و البته غیرمرتبط را دنبال و با جدیت در دستور کار قرار دهد.

 

کامبیز عرب، رییس انجمن شناورسازان هرمزگان: مشکلات کنونی در حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور حاصل یک تا ۲ سال اخیر نبوده و از گذشته وجود داشته است. این انتظار از وزیر صمت که مشکلات در یک بازه زمانی محدود یک تا ۲ ساله برطرف شود، نادرست است.

 

سید علیرضا موسوی مجد، نایب رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایران: ایجاد زیرساخت‌های اساسی و توسعه‌گرا بودن را دو نکته مثبت کارنامه فاطمی‌امین، وزیر صمت برشمرد و خواستار فرصت دادن به وی برای پیشبرد امور شد.

 

باسم ازدو، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران: فاطمی امین از وزرای باتجربه، متدین، شایسته و حامیان اصلی تولید و صنعت در دولت سیزدهم است.

 

عبدالرضا یعقوب زاده، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی: باوجود تلاش‌های خستگی‌ناپذیر فاطمی‌امین، علت این همه انتقاد از سوی نمایندگان مجلس به وزیر صمت آن هم در این مدت کوتاه را متوجه نمی‌شویم.

 

محمودرضا صنعت‌کار، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور: اقدام وزیر صمت در تشکیل دفتر تخصصی نوشت‌افزار منجر به تحولی شگرف در این صنعت نوپا، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین ارتقای تجارت بین‌المللی و تقویت تولید ملی شده است.

 

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اقدام بزرگ فاطمی‌امین که دیده نشد و در حق وی اجحاف شده، تدوین چارت سازمانی وزارت صمت ۱۰ سال پس از ادغام دو وزارتخانه بود که در همه این سال‌ها مغفول مانده بود.

 

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران: وزارت صمت به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات تولید نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت معاونان و تیم خوبی را برای حل مشکلات مبتلابه‌ این بخش به‌کارگیری کرده است.

 

امید یوسفی، عضو اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اردبیل: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بجای اینکه وزیر صمت را استیضاح کنند باید مصالح عمومی را درنظر گرفته و برای برطرف کردن مشکلات صنعتگران قوانین کارآمد وضع کنند.

 

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران: بسیاری مشکلات موجود در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرابخشی و خارج از کنترل این وزارتخانه است و منتقدان باید واقع‌بین و منصف باشند.

 

حمید رحمان سالاری، رییس خانه صنعت و معدن استان لرستان: فاطمی امین وزیری پا به میدان بوده و سابقه نداشته که وزیری خود تا این اندازه به سراغ واحدهای تولیدی و صنعتی رفته و به دنبال حل مشکلات آنها باشد.

 

سید مجتبی رضوی، رییس خانه صنعت و معدن استان مازندران: استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی به هیچ وجه به صلاح نیست. فاطمی امین برای حل مشکلات در بخش تولید و صنعت، برنامه دارد و به دنبال حل این مشکلات به صورت ساختاری است.

 

فرحمند پورعلی، رییس خانه صنعت و معدن استان گیلان: استیضاح وزیر صمت که آشنایی خوبی با این وزارتخانه دارد کار درستی نیست و به نفع بخش صنعت و تولید نخواهد بود.

 

محمد مقدم، یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه نساجی قم: عملکرد سید رضا فاطمی امین وزیرصنعت، معدن و تجارت در رفع موانع توسعه صادرات مثبت است. در دوره وزارت فاطمی امین، روند توسعه صادرات صنعت نساجی، با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به دوره‌های قبل، پیش می‌رود.

 

رمضان بهرامی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان: عقلانیتی بر استیضاح وزیر صمت حاکم نیست و این استیضاح می‌تواند تبعات منفی زیادی برای بخش صنعت، تولید، اقتصاد و مردم داشته باشد.

 

مجید نامی، نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران: تیمی که از سوی وزیر صمت در وزارتخانه به‌کار گرفته شده حرفه‌ای و با برنامه است و باید برای تحقق برنامه‌ها فرصت بیشتری به وزیر داده شود.

 

فرهاد صفری، کارشناس اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اردبیل: استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت گرهی از مشکلات صنعت و تولید کشور باز نمی‌کند و نمایندگان باید به جای استیضاح وزیر به فکر علاج بخشی به این مشکلات باشند.

 

محمدعلی ذکریایی، رییس هیات مدیره انجمن قطعه سازان استان مازندران: استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و کار اشتباهی است.

 

مظفر محمدی، فعال اقتصادی و تاجر پسته در کرمان: می‌تواند همین روند در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه پیدا کند تا به یک آرامش و ثبات اقتصادی بیشتر برسیم زیرا عملکرد سیدرضا فاطمی امین تاکنون مثبت و زیرساختی بوده است.

 

حامد رنجبر، عضو اتاق بازرگانی سنندج: طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) توسط مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی کشور «اشتباه و غیرمنطقی» است. این تصمیم به فعالان اقتصادی و بخش تولید آسیب وارد می کند.

 

امین مالکی، یک فعال و سرمایه گذار اقتصادی در چهارمحال و بختیاری: یکی از اقدامات مثبت و قابل توجه «سیدرضا فاطمی امین» به عنوان سکاندار وزارت صمت در دولت سیزدهم، توسعه و تقویت چشمگیر روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف از طریق حضور فعال در معاهدات تجاری جهان است.

 

علی شریفی‌نژاد، فعال اقتصادی، تولیدکننده و صادرکننده نمونه استان کرمان: عملکرد سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در بخش‌های مختلف از جمله جلوگیری از رانت‌خواری شرکت‌های خاص، رفع موانع تولید، صدور مجوزها و نیز ارائه تسهیلات به بخش‌های تولیدی موفقیت‌آمیز بوده است.

 

حسین سلاح‌ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: دومینوی تغییر یا ترمیم تیم اقتصادی دولت، در شرایط کنونی، کمکی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور نخواهد کرد و باید تغییر رویه‌ها را جایگزین تغییر افراد کنیم.

 

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور: بسیاری مشکلاتی که اکنون در اقتصاد و صنعت کشور با آن دست به گریبان هستیم از اختیار وزیر صمت خارج است.

 

ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و استیضاح وزیر صمت باید در راستای تقویت بنیه اقتصادی مردم و حل مشکل اشتغال برنامه‌ریزی کنند.

 

عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام اشتباهی است. احیای بیش از ۲ هزار بنگاه تعطیل شده در کشور، کاهش خودروهای متوقف شده در پارکینگ‌ها، افزایش تولید خودرو و رونمایی از چند خودروی جدید از مهم‌ترین اقدامات وزارت صمت در یک سال اخیر است.

 

یعقوب عباسی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اردبیل: با تغییر وزیر صنعت معدن و تجارت، مشکل صنعت برطرف نمی‌شود. جلس شورای اسلامی بجای مطرح کردن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، به فکر تصویب قوانین برای ساماندهی صنعت و لغو مالیات واردات ماشین آلات باشد.

 

سید علی موسوی خورشیدی، تولید کننده و فعال اقتصادی: عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه فولاد شاهکار بوده و از مهم‌ترین نقاط مثبت وی می‌باشد.

 

عبدالله سپهوند، دبیر خانه صنعت و معدن لرستان: در طول یک سال گذشته و از زمانی که فاطمی امین کلید وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دست گرفته، می‌توان گفت که وضعیت خودرو سازان بهتر شده است.

 

ابوالفضل فراهانی، رییس خانه صنعت و معدن استان قم: عملکرد فاطمی امین به خصوص در حوزه صنعت خوب بوده و به نظر می‌رسد وی بهترین گزینه در زمان حاضر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: معتقدم وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مدت از عمر دولت سیزدهم به خوبی کار کرده و استیضاح وی در شرایط کنونی لطمه زدن به تولید، صنعت و اقتصاد است.

 

انجمن نورد کاران فولادی ایران: طی بیانیه‌ای با حمایت کامل از «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام‌کرد: تغییر وزیر صمت در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست.

 

سیدغنی نظری خانقاه، دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس: باید عملکرد وزیر صمت را به صورت منطقی و عقلانی مورد بررسی قرار داد.  تلاش‌های فاطمی امین در حوزه خودرو قابل تقدیر است و در بخش صادرات غیرنفتی برای نخستین بار تراز تجاری کشور مثبت شده و به بیش از۴۰ درصد رسیده است.

 

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو فراکسیون انقلاب در مجلس: استیضاح وزیر صمت زودهنگام است و ما باید به وزیر فرصت بیشتری دهیم.

 

معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: نباید قطار حرکت دولت را با استیضاح متوقف کنیم. کمیسیون صنایع و معادن مجلس عملکرد وزیر صمت را مطابق با وعده داده شده در جلسه رای اعتماد ارزیابی کرده است.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، عضو فراکسیون انقلاب مجلس: تا امروز دلیل قوی که بتواند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را توجیه کند از سوی استیضاح کنندگان ارائه نشده است. برخی از استیضاح‌کنندگان از روز اول مخالف وزیر صمت بودند و می‌گفتند پای عزل فاطمی امین ایستاده‌ایم.

 

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس: با استیضاح وزیر صمت مخالفم، وزارت صمت در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار عملکرد مثبتی داشته است.

 

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس: در شرایط کنونی تغییر وزرا را به نفع دولت و کشور نمی‌دانم زیرا وزیر مربوطه به امور مسلط شده است تا فرد جدیدی بیاید و به امور آشنا شود عمر مجلس به اتمام رسیده و عمر دولت تلف می‌شود.

 

مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مخالف استیضاح فاطمی امین هستم. وزارت صمت با جدیت توسعه معادن کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مجتبی یوسفی، عضو فراکسیون انقلاب مجلس: وزیری که به سمت شفافیت حرکت می‌کند حیات خلوتی برای خود قائل نیست زیرا در اتاق شیشه‌ای کار می‌کند و به کسی رانت نمی‌دهد و فاطمی‌امین حیات خلوتی برای خود قائل نیست. وزارت صمت دو هزار کارخانه تعطیل را احیا کرد.

 

محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نظرم نسبت به وزیر صمت مثبت است علیرغم اینکه محدودیت های در کشور وجود داشت اما موفقیت های خوبی در حوزه کاری خود به دست آورد.

 

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس: فاطمی امین مدیری مستقل و مورد تایید رییس جمهور است و استیضاح وی تبعات منفی داد.

 

حسین‌محمدصالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: استیضاح وزیر صنعت، معدن وتجارت عامل ایجاد رکود در صنایع کشور است. طرح چنین مسائلی در مجلس منجر به ناامیدی مردم از نمایندگان خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور مجلس: عده‌ای از نمایندگان از ابتدای دولت سیزدهم به دنبال استیضاح فاطمی امین بودند. وزارت صمت در چهارشاخص تولید، مدیریت بازار، صادرات و سرمایه‌گذاری رشد داشته است.

 

علیرضا زندیان رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، حسین‌نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، شهباز حسن پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس، حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان،خنج ، گراش و اوز در مجلس، علی اصغر عنابستانی ماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس، سید محمد پاکمهر نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ....

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما