معرفی اولین SUV ایران خودرو + عکس و مشخصات فنی خودروی کراس لوک

اقتصاد100-ایران خودرو هفته گذشته خودرو جدید TF21 را رونمایی کرد که قرار است، محصول اقتصادی جایگزین خانواده پژو 206 شود. همچنین ایران خودرو قرار است طی چند ماه آینده اولین خودروSUV ملی را معرفی کند.

معرفی اولین SUV ایران خودرو + عکس و مشخصات فنی خودروی کراس لوک

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار اقتصاد 100، گروه صنعتی ایران خودرو طی مراسمی روز سه‌شنبه ۲۶ مهر از محصول جدید خود رونمایی کرد. خودرو TF2  که قرار است جایگزین خودرو پژو 206 شود در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است. در حال حاضر، مباحث مربوط به طراحی دیتیل دیزاین این خودروی نهایی شده است و شهریور 1402 به مرحله صنعتی سازی و تولید انبوه خواهد رسید.

طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و تولید انبوه TF21 حدود 18 ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بوده است و در هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان نسبت به پروژه قبلی این شرکت صرفه جویی انجام شده است.

همچنین ایران خودرو قرار است، بعد از معرفی اولین کراس اوور ملی به نام "ری‌را" طی چند ماه آینده نیز اولین خودرو SUV  ملی خود را معرفی کند.

Screenshot 2022-10-24 112246

مشخصات فنی TF21

بر اساس اطلاعاتی که گروه خودروسازی ایران خودرو منتشر کرده، سری اول TF21 با پیشرانه TU5P پلاس تولید و عرضه خواهد شد. این موتور که در حال حاضر زیر کاپوت تارا قرار دارد، مدل ایرانی‌شده EC5 پژو است که در پژو ۳۰۱ استفاده شده و همین طور نسخه بهینه‌سازی‌شده و ارتقایافته TU5 است که قبلا در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود.

1 (1)

پیشرانه TU5 پلاس می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن.متر را تولید کند. البته این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن.متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت خودرو موتور TU5P به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند.

با توجه به اینکه ایران خودرو TF21 در سگمنت B قرار دارد، مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، حدود ۷ لیتر خواهد بود. به دلیل اینکه ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU5 را حذف کند و به جای آن پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر را جایگزین کند، سری دوم TF21 با موتور ملی IK3 تولید خواهد شد.

2 (1)

موتور IK3 سه سیلندر در دو نوع KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن.متر و نوع KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن.متر طراحی و تولید می‌شود.

محصول جدید خودروساز داخلی در سه تیپ پایه، میانی و لوکس روانه بازار خواهد شد که از نظر امکانات و تجهیزات با هم تفاوت دارند. کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سانروف آپشن‌هایی است که در تیپ لوکس ایران خودرو TF21 استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما