عرضه فرش دستباف هم مجازی شد

درگردهمایی فعالان حوزه فرش دستباف استان اصفهان و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه، از نخستین نمایشگاه مجازی فرش دستباف رونمایی شد.

عرضه فرش دستباف هم مجازی شد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان دبیرکل پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این گردهمایی، منابع انسانی هر کشور را در کنار منابع طبیعی آن، ارزشمندترین منبع در اقتصاد دانست و افزود: منابع انسانی با تجربه سرمایه گرانبهایی است که نمود آن پیشکسوتان حاضر در همایش فعالان حوزه فرش دستباف اصفهان هستند.
بهنام ابراهیمی پیشکسوتان و فعالان عرصه فرش را پتانسیل عظیمی برای ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال، رفاه بیشتر و توسعه استان بیان و تصریح کرد: با توجه به اینکه این هنر صنعت جایگاه خود را از دست داده است و به منظور کمک به احیای جایگاه واقعی فرش ایرانی، اتاق بازرگانی بسترهایی فراهم کرده که لازم است با حمایت همه جانبه از فعالان این صنعت و مشارکت پیشکسوتان، جایگاه فرش ایرانی را احیا کنیم.
حضور 120 شرکت از 11 استان در نمایشگاه فرش امسال
در ادامه احمدرضا طحانیان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف اصفهان با حضور 120 شرکت صاحب نام از 11 استان در حال برگزاری است افزود: تمامی زنجیره تامین این هنر صنعت در نمایشگاه امسال حضور دارند.
وی در ادامه ضمن رونمایی از اولین نمایشگاه مجازی فرش دستباف گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور به نشانی https://namaline.ir/carpex/home با هدف رونق بیشتر این صنعت ایجاد گردید.
خانه خلاق فرش در استان اصفهان راه اندازی خواهد شد
همچنین رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک تحقیقاتی اصفهان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه شهرک علمی تحقیقاتی، پایه گذار پارک‌های علم و فناوری است گفت: در طول فعالیت این پارک توانسته ایم در کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری، اقدامات منتج به اشتغالزایی انجام دهیم.
حمیدمهدوی از ایجاد اولین مرکز رشد هنرکشوربا همکاری دانشگاه هنر خبر داد و افزود: همچنین بنا بر ماموریت خود با همراهی سازمان ملی فرش ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش در حال راه اندازی خانه خلاق فرش برای اولین بار در استان هستیم.
وی انتخاب طرح‌های جدید، توسعه بازار و ارتباط با مشتری را از جمله اهداف این خانه خلاق معرفی و ابراز امیدواری کرد : با همت بخش خصوصی صنایع آب بر و آلاینده با صنایع دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی بالا و پاک، جایگزین شوند.
ضرورت تغییر نگرش به هنر صنعت فرش دستباف
همچنین اسماعیل نادری معاون بازرگانی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان ضمن ابراز تاسف از غفلت صورت گرفته در حوزه شناسایی فرش دستباف به نسل‌های آینده گفت: نباید جایگاه رفیع فرش دستباف مورد بی توجهی قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تغییر نگرش به این هنر صنعت در خانواده ها تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مطالبه عمومی در سطح کشور مطرح شود.
برگزاری رویداد نقش فرش در دکوراسیون داخلی
سعید عصاچی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان نیزدر این برنامه از برگزاری رویداد نقش فرش در دکوراسیون داخلی همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف در 9 بهمن در اتاق بازرگانی اصفهان خبرداد و از همراهی و تعامل کلیه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه پارلمان بخش خصوصی اصفهان تقدیر کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز