بر اساس لایحه جدید دولت

راه اندازی سازمان بازرگانی

اقتصاد100- سخنگوی دولت از تهیه لایحه‌ای به منظورتشکیل سازمان بازرگانی به منظور مدیریت و نظارت منسجم‌تر بر بخش‌های مختلف بازار خبر داد.

راه اندازی سازمان بازرگانی

به گزارش گروه کسب وکار: بر اساس اظهارات سخنگوی دولت، به تازگی لایحه‌ای در راستای تشکیل سازمان بازرگانی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری تهیه شده است که در صورت تصویب آن در مجلس، نظارت و مدیریت بر بخش‌های مختلف بازار به این سازمان منتقل می‌شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با بیان این مطلب که در حال حاضر ستاد تنظیم بازار با ریاست معاون رئیس جمهور، مدیریت بازار را به عهده دارد، از لزوم برخی اصلاحات ساختاری سخن گفت و تاکید کرد: پیش از این طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس مطرح شد که دولت هم با آن موافق بود؛ اما در نهایت از دستورکار خارج شد، در این راستا دولت با حمایت ستاد تنظیم بازار، لایحه‌ای را تهیه کرده است تا از این طریق سازمان بازرگانی را تشکیل دهد.

بر اساس اظهارات او پیشنهاد دولت این است که مجموعه بازرگانی و تنظیم بازار هم از مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها مجزا شود و در این چارچوب با عنوان سازمان بازرگانی به صورت مستقل و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: این لایحه باید ابتدا به تصویب مجلس برسد، بههمین منظور لایحه در قالب یک لایحه فوریت‌دار به مجلس ارسال خواهد شد.

بهادری جهرمی همچنین با نگاهی به لایحه تهیه شده از انتقال ساختار و تشکیلات بازرسی بر بازار به این مجموعه خبر داد و گفت: هدف این است که سازمان بازرگانی به صورت متمرکز بر همه بخش‌های بازار مدیریت و نظارت موثرتری داشته باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما