سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان:

بیش از 1.5 سال است که 100 خودرو در گمرک خاک می‌خورد

اقتصاد 100- مدیر یک کارخانه خودروسازی در کرمان می‌گوید اگر حمایت دولتی و قضایی شود ۱۰۰ خودرو وی از گمرک ترخیص و تحویل مشتری می‌شود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بیش از 1.5 سال است که 100 خودرو در گمرک خاک می‌خورد

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100، سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: شرکت ریگان خودرو نیاز به یکسری حمایت قضایی دارد و برای حل مشکل باید رای دستگاه قضایی که منجر به توقیف اموال این خودروسازی شده تغییر یابد تا اموال از توقیف خارج شود.

شرکت خودروسازی ریگان، سه نوع خودرو تولید می‌کند که طبق گفته مدیرعامل آن حدود یک سال و نیم است به دلیل شکایات مردم، گمرک ایران سامانه گمرکی را به روی این واحد بسته است.

حسن گنجی مدیرعامل ریگان خودرو نیز می‌گوید پارسال افزون بر یکصد تا ۱۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده بود که تعداد نیروهایش به علت همین مشکلات تعدیل شده و به حدود ۳۰ نفر کاهش یافته اظهارداشت: با توجه به اینکه یکصد خودرو پلاک شده آماده تحویل است باز شدن سامانه جامع امور گمرکی مشکل ما را حل می کند که تقاضا داریم گمرک ایران سامانه جامع امور گمرکی را باز کند تا با ترخیص خودرو مشکل مردم نیز حل شود.

وی بیان‌کرد: خودروهای توقیف شده در این شرکت متعلق به مردم هستند و متاسفانه گمرک ایران سامانه جامع امور گمرکی مربوط به اظهار خودرو را قفل کرده است .

مدیرعامل خودروسازی ریگان خودرو بیان‌کرد: این قفل شدن به دلیل رای دادگاه مبنی بر توقیف اموال بوده است و شرکت قصد دارد خودروها را به گمرک اظهار کند تا حقوق و مزایای دولت را بپردازد و همچنین خودروها را هم به مردم تحویل دهد اما متاسفانه به دلیل قفل شدن سامانه، این امر امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: شرکت خودروسازی ریگان خودرو در صورت باز شدن سامانه طی یک هفته تمامی تعهدات مربوط به خودروهای پلاک شده را انجام خواهد داد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۲ و به منظور ثبت و مدیریت تمامی امور واردات، صادرات و ترانزیت کالا، پنجره واحد تجارت فرا مرزی گمرک را راه اندازی کرده است. این سامانه به صورت الکترونیکی و بر بستر وب فعالیت ترخیص کاران گمرک و صاحبان کالا را میسر می سازد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما