دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با اقتصاد 100:

لوازم خانگی ایران بین المللی می شود/ فرصت 3 ساله برای ورود به بازار روسیه

اقتصاد 100- لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت بزرگ کشور طی سالهای اخیر تلاش خود را برای رشد و توسعه محصولات انجام داده و توانسته است به بازارهای بین المللی ورود کند؛ اما برای داشتن بازاری پایدار نیازمند همراهی و برنامه ریزی های دقیق دولت در این زمینه دارد تا بتواند بازارهای بالقوه خود را تبدیل به بازاری بالفعل کند.

لوازم خانگی ایران بین المللی می شود/ فرصت 3 ساله برای ورود به بازار روسیه

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار اقتصاد 100، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره تاثیر پیمانها و توافقنامه های اخیر به اقتصاد 100 گفت:پیمان شانگهای بیش از هر چیز یک پیمان سیاسی است؛ اما به هر شکل اخیراً مقرر شد که برای آن در زمینه های اقتصادی نیز فعالیت هایی متصور شوند.

عباس هاشمی با اشاره به مزین های ایران در مواد اولیه اظهار کرد: مزیت داشتن مواد اولیه آلومینیوم، آلیاژهای آن، مواد اولیه پتروشیمی  و ... صنعت لوازم خانگی به ویژه در حوزه قطعات را به این توانمندی در لوازم گازسوز و برقی بزرگ برای صادراتی رسانده است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که باید یک مقدار حمایت های پایدار و روندی ثابت همراه با برنامه ریزی و توسعه تولید و صادرات داشته باشیم که اصل مهمی در پازل پیمان شانگهای و توافقنامه های تجارت ترجیحی با اورسیا و از این دست بوده و بسیار حائز اهمیت است.

به گفته هاشمی، باید بررسی شود که برندهای لوازم خانگی ایران در کشورهای عضو اوراسیا یا شانگهای چه مزیت هایی دارند و چه کالاهایی در حال تولید است تا بتوان به صورت موثر در این بازار حضور داشته باشیم. ما طی بررسی های خود در بازار اوراسیا به این نتیجه رسیدیم که توان صادرات قطعات 100 درصد وجود دارد.

وی ادامه داد: در واقع روسیه پهناورترین کشور اتحادیه اوراسیا است و با توجه به مشکلات میان روسیه و اوکراین ما با یک فرصت 2 الی 3 ساله مواجه هستیم که قطعاً پایدار نیست و اکنون که کشورهای اروپایی روسیه را تحریم کردند، شرایط مساعدی برای صنعت لوازم خانگی ایران و قطعات وابسته به آن فراهم است؛ چراکه استانداردهای الزامی که در حالت عادی روسیه برای ورود محصولات به کشورش اعمال می کرد؛ اکنون وجود ندارد و ما می توانیم این فاصله را پر کنیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران توضیح داد: در مورد سایر کشورها نیز با وجود اینکه کشور چین در قطعات و محصولات رقیب بی همتایی در جهان است؛ اما ما می توانیم در بعد مسافت، نیروی کار ارزان، انرژی ارزان، حمل و نقل و مواد اولیه فعالیت مناسبی داشته باشیم.

هاشمی با تاکید بر پارامترهای یاد شده گفت: این روند کمک کننده است، مشروط بر اینکه فضای کسب و کار کشور را پایدار کنیم و برنامه های میان مدت همراه با حمایت های پایدار از سرمایه گذاران و صادرکنندگان محصولات صنعتی داشته باشیم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما