مدیر کل دفتر خدمات، نگهداری و تعمیر وزارت صمت خبر داد؛

شناسنامه گارانتی برای چهار گروه کالایی

اقتصاد 100-گروه‌های کالایی «موبایل»، «لوازم‌خانگی»، «اقلام دیجیتال» و «قطعات یدکی خودرو» مشمول طرح استعلام گارانتی شده‌اند و به گفته مسوولان وزارت صمت، مردم می‌توانند گارانتی هر کدام از اقلام مذکور را به راحتی از سامانه گارانتی استعلام بگیرند.

شناسنامه گارانتی برای چهار گروه کالایی

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100، حمید محله‌ای، مدیر کل دفتر خدمات، نگهداری و تعمیر وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون چهار گروه کالایی موبایل، لوازم‌خانگی، اقلام دیجیتال و قطعات یدکی خودرو، شامل طرح استعلام گارانتی شده‌اند، گفت: تولیدکنندگان و یا واردکنندگان این کالاها طبق قانون موظف هستند تا محصولات خود را در سامانه جامع گارانتی ثبت کرده و شرکت گارانتی‌کننده محصولات خود را به این سامانه معرفی کنند.

وی ادامه داد: هر تولیدکننده و واردکننده‌ای که اقلام مذکور را به مردم عرضه می‌کند اگر از ثبت گارانتی خود در سامانه جامع گارانتی امتناع کند مرتکب تخلف شده‌است، ‌در حال حاضر سامانه جامع گارانتی تمرکز خود را بر محصولات لوازم‌خانگی متمرکز کرده و در حال تکمیل گارانتی این گروه کالایی است.

تایر خودرو حداقل باید 3 سال گارانتی داشته باشد

مدیرکل دفتر خدمات، نگهداری و تعمیر وزارت صمت با اشاره به اینکه‌ اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه گارانتی تایر و لاستیک در کشور انجام نشده و خریداران عموماً از خدمات پس از فروش این محصول بی‌اطلاع هستند، گفت: مردم اطلاعی ندارند که در صورت خرید تایر برای خودرو خود این محصول حداقل تا سه سال گارانتی باید داشته باشد.

وی بیان کرد: البته تایرها شناسه رهگیری ندارند و فقط دارای شناسنامه گارانتی هستند که در برگه‌های فروش خود ثبت شده‌اند و مشتری هنگام خرید این برگه‌ها را باید از فروشنده دریافت کند.

محله‌ای با بیان اینکه وزارت صمت در لوازم‌یدکی خودرو بیشتر به دنبال اجرای طرح شناسه‌گذاری و ثبت کدرهگیری بر روی این محصولات در سطح عرضه هست، اشاره کرد: ثبت گارانتی‌های لوازم‌یدکی نیز تاکنون به طور داوطلبانه در حال تکمیل است و به‌مرور حتی به سمت الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان برای ثبت گارانتی خود پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما