کرمانی ها بیش از حد پیاز کاشتند / ارزانی که کشاورزان را بیچاره می کند! +فیلم

کشاورزان کرمانی بش از حد الگوی کشت اعلامی به ایشان اقدام به کشت پیاز کرده اند و پیش بینی می شود مازاد تولید و کاهش قیمت پیاز کشاورزان این منطقه را متضرر کند.

کرمانی ها بیش از حد پیاز کاشتند / ارزانی که کشاورزان را بیچاره می کند! +فیلم
حجم ویدیو: 3.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54

به گزارش اقتصاد 100 از خبرگزاری صدا و سیما، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: شش هزار و ۳۰۰ هکتار سطح الگوی کشت محصول پیاز برای جنوب کرمان تعیین شده بود، اما ۱۰ هزار هکتار بیشتر از این سطح، در این منطقه پیاز کشت شده است.

 علیرضا مهاجر‌، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی که برای بررسی شیوه‌ی اجرای الگو کشت به جنوب کرمان رفته، با اعلام این مطلب گفت: ۸۰۰ تا یک میلیون تن محصول مازاد در این منطقه خواهیم داشت که این موضوع موجب متضرر شدن کشاورزان می‌شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی همچنین هدف از اجرای الگوی کشت و اعمال تعرفه‌های صادراتی برای محصولات جالیزی را حمایت از تامین بازار داخلی و کشت محصولاتی دانست که هم نیاز کشور بوده و هم برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

او درباره کشت سیب زمینی و. گوجه فرنگی هم در این مناطق گفت: گوجه فرنگی در حال رسیدن به بازار است و سیب زمینی در حال کشت است و ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم ارقامی را در این مناطق وارد کنیم که میزان مصرف بذر سیب زمینی را کم کند، چون آمار ۷ تنی بسیار بالا است و به همین خاطر امیدواریم که بتوانیم با ارقام جدیدتر که از خارج و داخل تامین می‌کنیم ‌‌مصرف بذر سیب زمینی به حدود ۳/۵ تن برسانیم که می‌تواند هزینه اولیه زارع را به شدت کاهش دهد.

مهاجر گفت: در مورد گوجه فرنگی هم ارقام مقاوم به ویروس و بیماری‌ها مد نظر ما هست که خوشبختانه با توجه به شرایط فعلی مزارع از شرایط خوبی برخودار است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما