به نقل از خوانندگان:

کارتخوان نانوایی سر از طباخی در آورد؟! / دریافت سهمیه آرد با فروش کله پاچه

طرح کارت نان برای نانوایی ها مدتی است که در حال اجراء است، اما این طرح حواشی هم به دنبال داشته از جمله استفاده های غیر مرتبط از این کارتخوان ها.

کارتخوان نانوایی سر از طباخی در آورد؟! / دریافت سهمیه آرد با فروش کله پاچه

به گزارش اقتصاد 100، در حالیکه طرح ساماندهی کارتخوان ها در کشور در حال اجرا است به نظر می رسد، طرح نواقصی هم  دارد که باید رفع شود از جمله استفاده از کارتخوان نانوایی در دیگر واحدهای صنفی مانند طباخی.

البته این مورد از سوی یکی از خوانندگان اقتصاد100 در ذیل خبر «چه کسانی حقوق 10 میلیونی می گیرند ؟!» منعکس شده است، خواننده در بخش نظرات نوشته : «من رفتم کله پاچه بگیرم 150000تومان پول کله پاچه را به کارت نانوا کشیدن».

اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد به نظر می رسد برای کسب سهمیه آرد از سوی نانوایی بوده است زیرا میزان آرد هر نانوایی براساس میزان کارتی که درکارتخوان مخصوص فروش نان در نانوایی کشیده شده محاسبه می شود. قیمت نان در این کارتخوان ها مشخص است و خریدار با تعیین تعداد نانی که می خرد پرداخت خود را صورت می دهد، حال اگر این کارتخوان در واحدی دیگری مانند طباخی مورد استفاده قرار گیرد به طور حتم با توجه به مبالغ بالاتری که از طریق آن پرداخت می شود سهمیه بالاتری نیز نصیب نانوایی می شود.

البته در این رابطه بازرسی های صنفی در حال انجام است و به طور حتم چنین مواردی خلاف بوده و با آن برخورد خواهد شد.

البته در رابطه با کارکرد این کارتخوان ها موارد دیگری نیز وجود دارد به طور مثال در حالی که نان معمولی در نانوایی با قیمت مصوب بر روی کارتخوان فروخته می شود، نان مثلا خشخاشی با قیمت دو نان در برخی از سنگکی ها به خریدار داده می شود در حالی که میزان آرد استفاده شده در هر دو نان یکسان است ولی اگر مبانی محاسبه قرار گیرد، سهمیه آردی که به نانوایی تعلق می گیرد متفاوت خواهد بود و فرصت فروش آزاد آرد سهمیه ای فراهم می شود.

نظرات شما خوانندگان محترم به طور حتم ما را در اطلاع رسانی دقیق در کمک خواهد کرد، با درچ پیام های خود ما را همراهی کنید.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما