ابعاد پنهان واردات خودرو / خودروهای وارداتی چه زمانی وارد بازار می‌شوند؟

اقتصاد 100- بسیاری از کارشناسان خودرو و واردکنندگان معتقد هستند با توجه به اینکه درگذشته منافع واردات خودرو عمدتا مبتنی بر خودرو‌های لوکس بود و به قشر خاصی می رسید، برای جلوگیری از این اتفاق باید محدودیت‌های واردات خودرو حذف شود تا امکان ورود خودروها از طریق شرکت‌های مختلف با هر سطح امکانات فراهم شود.

ابعاد پنهان واردات خودرو / خودروهای وارداتی چه زمانی وارد بازار می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100، پس از 4 سال ممنوعیت واردات خودرو بالاخره طرح آیین‌نامه واردات مربوطه از سوی وزارت صمت به صورتی رسمی اجرایی شد. در شرایطی که در شیوه واردات خودرو به کشور همچنان ابهاماتی وجود دارد، وزارت صمت اعلام کرده است دولت قرار نیست به صورت انحصاری مجوز واردات خودرو صادر کند. |

با این حال عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در خصوص اخبار منتشر شده تایید تنها 2 شرکت برای  واردات خودرو و حذف انخصار در واردات خودروهای اقتصادی گفت: اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است تا عواید واردات به طبقات خاصی از جامعه تعلق نداشته باشد، از این‌رو واردات خودروهایی که در محدوده اقتصادی هستند به الزام تبدیل شده است؛ بیش از 10 شرکت برای واردات خودرو اعلام آمادگی کردند.

پیش تر نیز وزیر صمت، درخصوص واردات خودرو عنوان کرده بود که ۳۰۰ شرکت یا شخص حقیقی برای واردات خودرو درخواست داده‌اند، اما بسیاری از آنها در همان ابتدای کار به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند. درخواست‌های زیادی به وزارتخانه واصل شده و این درخواست‌ها در حال پالایش است و شرایط برای واردات خودرو تنها از سوی دو شرکت مسجل شده بود که از شرایط لازم برای تحقق این مهم و واردات برخوردار بودند.

این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان خودرو و واردکنندگان معتقد هستند با توجه به  اینکه درگذشته منافع واردات خودرو عمدتا مبتنی بر خودرو‌های لوکس بود و به قشر خاصی می رسید. برای جلوگیری از این اتفاق باید محدودیت‌های واردات خودرو حذف شود تا امکان ورود خودروها با هر سطح امکانات برای مردم فراهم شود و هر فرد با سطح درآمدی شرایط انتخاب خودرو مناسب خودر را داشته باشد و عواید واردات خودرو باید متوجه همه جامعه شود.

برای حمایت و تسهیل ورود خودروهای اقتصادی و باکیفیت می‌توان میزان تعرفه خودروهای وارداتی را به چند سطح تقسیم بندی کرد و خودروها لوکس تعرفه بیشتر و خودروهای افتصادی با تعرفه بسیاری کمی وارد شود تا بازار خودروهای وارداتی محدود به خودروها و واردکنندگان خاص نشود.

همچنین با توجه به اینکه از زمان ابلاغ آیین‌نامه واردات و اجرایی شدن آن حدود 5 ماه طول می‌کشد تا خودروها وارد کشور شود و در این شرایط احتمالا اولین سری خودروهای وارداتی اواخر امسال و بهار سال آینده وارد بازار داخلی خواهند شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما