دولت احمدی نژاد چه بلایی بر سر مرسدس بنزهایی آورد که قرار بود در ایران تولید شود؟/ بkزها چقدر قیمت خورده بود؟

شرکت دایملر کرایسلر قصد داشت در سال1384 ،تعداد 2500 خودروی سواری که در ایران تولید یا وارد شده‌اند را در ایران به فروش برساند.

دولت احمدی نژاد چه بلایی بر سر مرسدس بنزهایی آورد که قرار بود  در ایران تولید شود؟/ بkزها چقدر قیمت خورده بود؟

به گزارش اقتصاد100 باومن، مدیر عامل شرکت مرسدس بنز ایران،آن زمان در مرداد1384 در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: ما هم اکنون 50 خودرو را شماره‌گذاری کرده‌ایم و آن ها را به مشتریان خود تحویل داده‌ایم؛ از سوی دیگر روند واردات بنز را هم شروع کرده‌ایم.

یورگن کورتز، مدیر عامل شرکت دایملر کرایسلر در ایران نیز پیش از آن گفته بود: تولید بنز سواری کلاس C از شهریورماه آغاز می‌شود و احتمالا امسال فقط چند صد دستگاه بنز در ایران تولید خواهد شد، اما تولید بنز در سال آینده به صورت CKD و 14 درصد ساخت داخل به دو هزار دستگاه خواهد رسید.

کورتز همچنین گفته بود : ما بر اساس خواست مشتری و مدل‌های مورد تقاضای آنها از آلمان خودرو وارد می‌کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا در آینده به ایران به صورت پایگاه منطقه‌ای تولیدات سواری می‌نگرید یا خیر، توضیح داده بود: ما ایران را به عنوان سایت مهمی در تولید خودرو می‌شناسیم و علاقمندیم که این کشور پایگاه منطقه‌یی ما باشد، اما هم‌اکنون با توجه به تقاضای بازار فعلا روی بازار ایران متمرکزیم و تیراژ اولیه ما که حدود 2500 دستگاه است، نیاز بازار ایران را جواب می‌دهد.

کورتز درباره صادرات گفته بود: این امر بستگی به تولید و توانایی‌های داخلی دارد. البته در مورد آینده نمی‌توان حرف زد، ولی شاید در فازهای بعدی این کار امکان‌پذیر باشد.

وی درباره دانش ساخت و انتقال تکنولوژی در سواری بنز توضیح داد: ابتدای تولید، هدف ما مونتاژ و خدمات پس از فروش است.

 مدیر عامل ایران خودرو دیزل نیز در خصوص تولید بنزهای سواری گفته بود: برای تولید این خودرو، شرکتی موسوم به تاپ‌خودرو از سوی ایران خودرو دیزل تاسیس شده که بر اساس استانداردهای جهانی بنز و تحت نظارت این شرکت به مونتاژ خودروها خواهد پرداخت.

شیخانی افزوده بود: مدل‌های بنز که برای تولید در ایران با تیراژ 2500 دستگاه در نظر گرفته شده است، خودروی E350 است. همچنین خودروهای 280 و 200 K نیز در این شرکت تولید می‌شود.

شرکت دایملرکرایسلر، قیمت‌های خودروهای وارداتی و تولیدی خود در ایران را به شرح زیر اعلام کرده بود :

مرسدس A170؛ 40 هزار یورو

مرسدس C180؛ 58 هزار یورو

بنز C200؛ 71 هزار یورو

بنز C280؛ 79 هزار یورو

بنز E200؛ 81 هزار یورو

E280؛ 98هزار یورو

E280 الگانس 106 هزار یورو

E350 ؛ 117 هزار یورو

گفتنی است این تصمیمات در آخرین ماههای دولت خاتمی اتخاذ شده بود اما بعد از روی کارآمدن احمدی نژاد دیگر خبری در این مورد منتشر نشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما