60 هزار نفر با نفت سر کار می روند؟

وزیر نفت گفت: در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

60 هزار نفر با نفت سر کار می روند؟

به گزارش اقتصاد100، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با ملی شدن صنعت نفت شاهد یکی دیگر از دستاوردها در حوزه نفت و گاز کشور هستیم، گفت: امروز قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امضاء شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها ۱۵ میلیارد دلار است که سبب اشتغالزایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه امسال به‌منظور استفاده از ظرفیت داخلی ۳۳ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی و بخش بومی کشور امضاء شد، افزود: افزون بر آن در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ توانست به رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد در کشور دست‌ یابد که در رشد اقتصادی کل کشور بسیار مؤثر است.

اوجی با اشاره به قراردادهای مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ همت برای پروژه‌های پایین‌دستی و بالادستی، سفرهای استانی و پروژه‌های عام‌المنفعه تعریف کرده و در همه پروژه‌ها بخشی از هزینه‌های پروژه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده سهم مناطقی است که در کنار این پروژه‌ها هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما