نسل جدید پراید کره‌ای به ایران می‌رسد؟

اقتصاد ۱۰۰- پنجمین دوره از نمایشگاه خودرو تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به مدت شش روز برگزار شد. در این دور از نمایشگاه شرکت‌های وارد کننده، محصولات وارداتی خود را به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور پس از غیبتی طولانی در معرض دید عموم قرار دادند.

نسل جدید پراید کره‌ای به ایران می‌رسد؟

شرکت کوشا خودرو که به واسطه واردات محصولات کیا به بازار خودرو کشورمان بر سر زبان‌ها افتاده است با دست پر در این نمایشگاه حضور یافت، این شرکت با محصولاتی از قبیل کیا سونت، کیا سلتوس، کیا پگاس، کیا K5 و کیا سراتو (GT LINE) در این نمایشگاه حضور به هم رساند. نکته جالب توجه رونمایی کوشا خودرو از برند جدید اروین خودروست که بنا دارد نسخه برقی هوندا وزل را با نام ENS1 به بازار عرضه کند که در ادامه به شرح و بررسی آن خواهیم پرداخت.

کوشا خودرو تنها شرکتی است که تا کنون در روند عرضه خودروهای وارداتی غیرچینی موفق به ثبت سفارش محصولات برند کیا شده و توانسته است تعداد اندکی از خودرو کیا سلتوس را به مشتریان خود تحویل دهد.

محصولات عرضه‌شده توسط این شرکت به طور کلی از کیفیت بیشتری نسبت به محصولات شرکت هیوندای که توسط شرکت کرمان موتور عرضه می‌شوند، برخوردار است و همچنین ترافیک بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو نیز دال بر صحت این ادعاست. با این حال هنوز این شرکت هم در واردات خودرو چندان موفق نبوده و نتوانسته به صورت انبوه اقدام به واردات خودروهای کره‌ای کند. 

نسل جدید پراید در راه ایران

کیا پگاس که از نوادگان پراید است ارزان‌ترین محصول شرکت کوشا خودرو در این نمایشگاه به شمار می‌آمد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری تنفس طبیعی با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که در نهایت 95 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کیا سراتو

کیا سراتو محصول نام‌آشنای دیگری است که تا سال 98 روی خطوط مونتاژ شرکت سایپا قرار داشت، اما اکنون پس از سال‌ها ممنوعیت واردات خودرو جدید‌ترین نسخه آن توسط کوشا خودرو با مدل 2023 قرار است در کشور عرضه شود. این خودرو از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک گیربکس شش‌سرعته AT بهره می‌جوید که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور است.

اپتیمای جدید در راه است؟

کیا K5 محصول دیگری است که در بازار ایران آن را با نام اپتیما می‌شناسیم؛ محصولی که اگر به صورت گسترده به بازار عرضه شود می‌تواند فروش بیشتری را از سایر رقبای وارداتی خود تجربه نماید. در زیر کاپوت کیا K5 یک موتور همسان با سراتو قرار گرفته است، که به همان میزان قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

محصول 4 میلیاردی

کیا سلتوس تنها کراس‌اوور کره‌ای عرضه شده وارداتی به بازار خودرو کشورمان که در فضای مجازی بیش از 4 میلیارد تومان از سوی فروشندگان اعلام قیمت می‌شود نیز در غرفه این شرکت برای بازدید عموم به نمایش درآمده بود تا علاقه‌مندان صنعت خودرو از نزدیک با این کراس‌اوور نوبرانه گران قیمت وارداتی آشنا شوند. سلتوس با موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری خود می‌تواند در بهترین حالت 121 اسب بخار و 154 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

ارزان‌ترین کراس‌اوور کیا

سونت ارزان‌ترین کراس‌اوور شرکت کیا نیز توسط کوشا خودرو به پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران آمده بود تا مصرف‌کنندگان ایرانی پیش از خرید بتوانند از نزدیک با این محصول آشنا شوند. خودرو سونت با بهره‌گیری از موتور 1.5 لیتری اتمسفریک و گیربکس CVT می‌تواند 114 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

خیز جدید برای واردات هوندا

شرکت کوشا خودرو در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران از برند تازه تاسیس خود به نام اروین خودرو رونمایی کرد که این مجموعه برنامه عرضه هوندا وزل برقی را با نام ENS1 در دستور کار خود دارد. این خودرو برقی می‌تواند 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور را به همراه 510 کیلومتر پیمایش در اختیار راننده قرار دهد. این محصول به صورت همزمان توسط دو شرکت کوشا خودرو و معین خودرو قرار است در بازار کشورمان عرضه شود که در صورت گستردگی حجم عرضه محصول می‌تواند موجب رقابت سالم در بازار فروش خودرو شود.

در انتها باید اشاره کرد به دلیل وجود سقف قیمتی 20 هزار یورو برای واردات خودرو به کشور، نمی‌توان شاهد محصولات با کیفیت و رقابتی در میان خودروهای چینی مونتاژی و وارداتی به کشور بود زیرا سیاست گذاران به گونه‌ای قانون واردات خودرو به کشور را تبیین کرده‌اند که خدایی ناکرده به دلیل رقابت، مونتاژ‌کاران خصوصی و دولتی محصولات چینی با شرکت‌های وارداتی دچار تعارض منافع نشوند و اوضاع به گونه‌ای پیش نرود که که با واردات خودرو فروش محصولات چینی تحت و الشعاع قرار گیرد.

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما