نقره داغ شدن حجره داران بازار میوه قبل از شب عید

هر گونه اجاره و تملک خیابان و معابر عمومی که پیش از این برخی حجره‌داران میادین میوه و تره بار مبادرت به این کار می کردند، ممنوع شد.

نقره داغ شدن حجره داران بازار میوه قبل از شب عید

به گزارش اقتصاد100، «فروشندگان جلوی حجره در میادین میوه، گران‌تر می‌فروشند و ما هم مجبوریم به مردم گران بفروشیم»، اینها را یک مغازه دار در منطقه 19 تهران می گوید.

اجاره دادن فضای باز جلوی حجره در میادین میوه این روزها به شغل پردرآمدی تبدیل شده و بسیاری از حجره‌داران، حتی خیابان مقابل را در ابعاد‌های کوچک 2*2 یا 3*3 گاهی به 5 نفر یا بیشتر اجاره می‌دهند و از آنها بیش از 60 میلیون تومان دریافت می ‌کنند، آنها برای تامین این اجاره میوه را به قیمت‌های گرانتری می فروشند.

روابط عمومی اتحادیه حق‌العمل‌کاران میوه و تره بار میدان بزرگ به تازگی گفته است که اجاره دادن و یا هرگونه تملک در معابر عمومی و خیابان های واقع در میدان میوه ممنوع و غیرقانونی است.


فروش میوه خارج از حجره

اجاره فضاهای عمومی از چند سال پیش از میادین میوه و تره بار بزرگ تهران واقع در اتوبان آزادگان شروع شد، حجره داران می گفتند اجاره دادن فضای جلوی حجره ها برایشان سود بیشتری دارد، آنها در واقع این فضاها را تملک کرده بودند. اکنون این مدل در میادین میوه داخل شهر هم رایج شده است. شهرداری مسئولیت نظارت بر این میادین را برعهده دارد.

اتحادیه حق العمل کاران میوه و تره بار میدان بزرگ شهدای پانزده خرداد تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، فعالیت واحدهای صنفی در خارج از حریم معینه( مقابل حجره تا زیر شیروانی)  به حکم ماده ۲۵ قانون مدنی غیر قانونی و مجازات می شوند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما