قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹ بهمن‌ماه / قیمت یورو از ۶۲ هزار تومان گذشت

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار امروز با رشد دو هزار تومانی به کانال ۵۷ هزار تومانی ورود کرد. افزایش ریسک‌های سیاسی منجر به جامپ قیمت این اسکناس به دو کانال بالاتر شده است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹ بهمن‌ماه / قیمت یورو از ۶۲ هزار تومان گذشت

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش شارپی به کانال‌های قیمتی بالاتر راه یافت و در کمتر از یک ساعت سقف‌های مقاومت را شکست. اسکناس آمریکایی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان در حال معامله است و همچنان در حال پیشروی در کانال جدید است.

Screenshot 2024-01-29 at 12.20.13 PM

معامله‌گران دلیل روند افزایشی قیمت دلار را سیگنال منفی روز گذشته  می‌دانند. مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دست‌کم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

این اقدام واکنش‌های زیادی را از سوی مقامات آمریکایی به همراه داشت. در این خصوص کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که، حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شده است.

گفتنی است پالس‌های سیاسی موجب جامپ قیمت دلار و فاصله گرفتن از کانال ۵۵ هزار تومانی شده است.

همچنین قیمت دلار امروز نهم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای مجاور هم افزایش قابل توجهی داشت. دلار سلیمانیه با رشد هزار و ۲۰۰ تومانی  روی رقم ۵۷ هزار و ۶۹۰ تومانی ایستاده است. دلار هرات  با رشد هزار و ۲۵۰ تومانی با قیمت ۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. قیمت درهم امارات با رشد ۴۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۸۵۰ تومان در حال معامله است.

قیمت اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۵۲۲ تومان است. این اسکناس‌ها بدون تغییر قیمت عرضه می‌شوند.

قیمت طلا و سکه امروز به دنبال پرش قیمت دلار به کانال ۵۷ هزار تومانی، در روند افزایشی میلیونی قرار گرفت. روند صعودی قیمت در بازار طلا پس از افزایش ریسک‌های سیاسی رخ داد.

قیمت طلا و سکه در شروع سومین روز هفته با افزایش شارپی قیمت دلار همراه شد. رشد قیمت در بازار‌های مالی متعاقب افزایش ریسک‌های سیاسی رخ داد و موجب رشد قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی سکه امامی شد.

Screenshot 2024-01-29 at 12.55.32 PM

یکشنبه شب به وقت تهران سه نظامی آمریکایی در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در اردن کشته و دست‌کم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند. این موضوع واکنش‌های زیادی را از سوی مقامات آمریکایی به همراه داشت و مورد توجه معامله‌گران بازار ارز و طلا قرار گرفت.

گفتنی است علاوه بر رشد قیمت دلار، انس جهانی طلا نیز در لحظه نگارش این گزارش رشد ۱۴ دلاری دارد و با قیمت ۲۰۳۲ دلاری در حال معامله است.

جهش قیمت در تمام قطعات سکه

سکه امامی امروز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش یک میلیون و ۲۵۲ هزار تومانی به قیمت ۳۳ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسیده است. سکه‌ بهار افزایش ۸۰۰ هزار تومانی دارد و روی قیمت ۳۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است نیم‌سکه، افزایش ۴۵۰ هزار تومانی دارد و با رقم ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی معامله می‌شود و ربع سکه با رشد ۴۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در حال معامله است. سکه گرمی افزایش ۱۵۰ هزار تومانی دارد و با قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی در حال معامله است.

قیمت طلا در شروع  معاملات امروز با قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار افزایش ۳۵۸ هزار تومانی دارد و با رقم ۱۲ میلیون ۴۷۱ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار رشد ۸۱ هزار و ۵۰۰  تومانی دارد و روی رقم دو میلیون و ۸۷۸ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۸۴۰ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه‌‌ در لحظه نگارش این گزارش روند متوازنی ندارد. حباب سکه امامی ۲۴۹ هزار تومان، ربع سکه ۲۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۲۸ هزار تومان افزایش دارد. حباب سکه‌ بهار و نیم‌سکه نیز به ترتیب ۱۸۹ هزار تومان و ۴۵ هزار تومان کاهش دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما