شاخص کل بورس ۳۰۰۰ واحد بالا رفت

اقتصاد ۱۰۰- شاخص کل بورس امروز رشد خفیفی داشت که به نظر می‌رسد نتیجه حمایت‌های صندوق تثبیت و برداشتن الزام فروش بازارگردان‌ها بوده است. این روند البته در معاملات سهم‌های کوچک و متوسط بازار موثرتر بود و شاخص هم‌وزن را با رشد بهتری در قیاس با شاخص کل بورس مواجه کرد.

شاخص کل بورس ۳۰۰۰ واحد بالا رفت

آن طور که بررسی معاملات بازار نشان می‌دهد، صندوق تثبیت بازار امروز قدری فعال شد و به حمایت از بازار پرداخت. از سمت دیگر نیز امروز طی اطلاعیه‌ای، الزام فروش بازارگردان‌ها برداشته شد که کمک بزرگی به وضعیت بازار بود. طی روزهای اخیر، عرضه‌های سنگین از سمت بازارگردان‌ها، حاشیه‌های زیادی را در بازار سهام ایجاد کرده بود.

پایان بورس 4 بهمن

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با رشد سه هزار و 416 واحدی، معادل 0.16 درصد بالا رفت و به ارتفاع دو میلیون و 123 هزار و 464 واحد رسید. رشدی که البته در برابر ریزش‌های پیاپی هفته جاری، بسیار اندک و غیرملموس است.

شاخص هم‌وزن اما امروز وضعیت بهتری داشت و با رشد 0.53 درصدی، معادل سه هزار و 845 واحد بالا رفت تا در سطح 727 هزار و 961 واحد قرار گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در جریان داد و ستدهای امروز، نسبت به روزهای گذشته کاهش ملموسی داشت و به 6 میلیارد برگه سهم رسید.

ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم امروز در سطح چهار هزار و 342 میلیارد تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته، حدود هزار میلیارد تومان کاهش نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بازار سهام امروز هم شاهد منفی شدن تراز پول حقیقی و خروج 38 میلیارد تومانی سرمایه این بازیگران بااهمیت بازار بود.

صندوق‌های درآمد ثابت اما تا لحظه تنظیم این گزارش، 42 میلیارد تومان ورود پول حقیقی ثبت کرده‌اند.

گفتنی‌ست طی روزهای گذشته، افزایش قیمت دلار و به تبع آن، طلا و سکه، سبب شده است بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار سهام، پول‌های خود را به این بازارها ببرند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما