محاسبات ساده نشان داد؛

سرمایه‌ مردم در خطر است؟ / بازی مرکز مبادلات با طلا و ارز

اقتصاد ۱۰۰ - نگاهی به اعداد و ارقام مبادلات شمش طلا نشان می‌دهد که بانک مرکزی دلار را در محدوده 53 هزار تومان بازار آزاد به رسمیت شناخته است و در حال معامله طلا با همین نرخ در بازار است.

سرمایه‌ مردم در خطر است؟ / بازی مرکز مبادلات با طلا و ارز

این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این نیز بانک مرکزی؛ سکه را با نرخ دلار حدود 57 هزار تومان به مردم فروخت و سپس با فروکش قیمت دلار در بازار، سرمایه‌های بسیاری از مردم بر باد رفت.

برای درک بیشتر این احتمال؛ برگردیم به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است؛ اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران در خبری اعلام کرد امروز بخشی از شمش‌های طلا معامله شده و حراج تا ساعت ۱۶ ادامه داشته است. علاوه بر حراج حضوری،‌ حراج سامانه‌ای غیرحضوری هم فعال است، در هفته یک روز حراج حضوری داریم و بقیه حراج سامانه‌ای است و حراج حضوری در چند نوبت در هفته ادامه پیدا می‌کند.

این خبر نشان دهنده حضور مردم برای خرید طلا جهت حفظ ارزش پول با توجه پیش‌بینی‌های تورمی پیش رو است که همین امر نشان می‌دهد که دولت در حال خرید شمش طلا است تا در بازار بفروش برساند. 

بر اساس اخبار؛ امروز ظهر قیمت خرید هر کیلو شمش وارداتی استاندارد عیار ۹۹۵ تحویل فرودگاه امام خمینی (ره) ۳,۵۰۰,۴۰۲,۰۰۰ تومان اعلام شده است، سپس تا ۳,۵۱۵,۶۰۹,۰۰۰ تومان رشد کرد و آخرین نرخ ۳,۵۰۹,۵۲۶,۰۰۰ اعلام شد. 

همچنین قیمت غیررسمی خرید شمش طلا استاندارد عیار ۹۹۵ تحویل فرودگاه مرکز مبادله ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳,۵۶۴,۰۰۰ تومان می‌باشد و معاملات طلای آبشده نقدی بازار (مثقال) در نرخ ۱۱,۵۱۰,۰۰۰ آغاز شد و تا ۱۱,۵۷۵,۰۰۰ افزایش داشت و هم اکنون ۱۱,۵۷۳,۰۰۰ تومان معامله می شود.

قیمت انس طلا؛ اکنون 2048 دلار است. هر کیلو طلا نیز معادل 32.5 انس می‌باشد و اگر در یکدیگر ضرب شود قیمت هر گرم طلا معادل 66.560 دلار خواهد شد و اگر این مبلغ را با نرخ 53 هزار تومان تبدیل به ریال کنیم عدد 3,527,680,000 را مشاهده خواهید کرد که نزدیک به نرخی که است که هر کیلو شمش در بازار در حال معامله است.

این محاسبات نشان می دهد که بانک مرکزی کانال 50 هزار تومان دلار بازار آزاد را برای معاملات خود پذیرفته است و این احتمال خروج سرمایه از دست مردم را افزایش خواهد داد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما