قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ دی‌ماه / سکه امامی ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار در نخستین معامله نقدی امروز با گپ منفی باز شد و کاهش ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت این اسکناس در آخرین روز هفته گذشته، تحت تاثیر حادثه تروریستی کرمان یک پله صعود کرده بود. پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر این بود که قیمت، به صورت هیجانی افزایش یافته و بازار امروز با گپ منفی بازگشایی می‌شود.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ دی‌ماه / سکه امامی ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت دلار در آخرین معامله هفته گذشته یک پله صعود کرد و با رقم ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. امروز قیمت این اسکناس کاهش ۱۵۰ تومانی داشت و در نخستین معامله امروز با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد.

حمله تروریستی در کرمان، قیمت دلار را در هفته گذشته صعودی کرد. برخی کارشناسان اقتصادی با تاکید بر ریسک‌گریز بودن بازارهای مالی معتقدند عامل اصلی بازدهی مثبت بازار ارز در هفته دوم دی خبر حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان بود. آنها این رخداد را مشابه جنگ غزه می‌دانند که منجر به ورود قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی شد. کارشناسان بر این باورند که قیمت دلار به طور کلی در مسیری کاهشی است و به کف کریدور ۵۰ هزار تومانی باز می‌گردد.

قیمت دلار، طی معاملات روز پنجشنبه در بازارهای همسایه افزایش داشت اما در شروع هفته سوم دی و در لحظه نگارش این گزارش بازارهای مجاور نیز همانند دلار تهران روند کاهشی دارند. دلار هرات با کاهش ۱۲۰ تومانی به قیمت ۵۰ هزار و ۶۳۰ تومانی رسید. دلار سلیمانیه با کاهش ۸۰ تومانی کانال ۵۱ هزار تومانی را از دست داد و در نخستین معامله امروز با قیمت ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. درهم امارات با ۲۰ تومان کاهش روی قیمت ۱۴ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است امروز قیمت اسکناس دلار، در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۲۹ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۳۵۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ دی ۱۴۰۲ / سکه امامی ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت طلا و سکه امروز در تمام قطعات و وزن‌ها روند کاهشی داشت و بازار با گپ منفی بازگشایی شد. در نخستین ساعت معاملاتی امروز، قیمت سکه‌ امامی بیشترین افت ارزش را داشت و سکه گرمی هم کانال ۶ میلیونی را از دست داد.

قیمت طلا و سکه امروز با گپ منفی بازگشایی شد. در لحظه نگارش این گزارش بازار طلا یکدست نزولی است و سکه امامی با افت ۴۰۰ هزار تومانی به کف کانال ۳۰ میلیونی برگشته است.

روند قیمت در بازارهای مالی، در آخرین روز هفته گذشته، تحت تاثیر حادثه تروریستی کرمان افزایشی شد. معامله‌گران بازار طلا این روند صعودی را ناشی از هیجان اخبار توصیف کردند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شد که رشد قیمت‌ها کوتاه‌مدت باشد و در شروع سومین هفته دی تعدیل شود.

فتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا افزایشی است و با رقم ۲۰۴۵ دلاری در حال معامله است.

Screenshot 2024-01-06 at 12.24.41 PM

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز دو میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان است که نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته ۲۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است. قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار که پنجشنبه ۱۴ دی به کانال ۱۱ میلیونی ورود کرده بود، امروز با کاهش ۷۳ هزار تومانی روبرو شده و به قیمت ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار تومان رسیده است.

در بازار سکه‌ها،  قیمت سکه امامی کاهش ۴۰۰ هزار تومانی داشت و در لحظه نگارش این گزارش، به قیمت ۳۰ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با کاهش ۲۱۵ هزار تومانی در سطح ۲۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

نیم سکه با افت ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در حال معامله است. ربع سکه با رقم ۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روبرو شد.سکه گرمی هم در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در حال معامله است و افت ۵۰ هزار تومانی داشت.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما