بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در این هفته

اقتصاد ۱۰۰- نگاهی به معاملات هفته سوم آذر حکایت از آن دارد که آ س پ با افزایش 20 درصدی بیشترین بازدهی و ثفارس با افت 13 درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در این هفته

 بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز معاملاتی با کاهش 0.6 درصدی روبه‌رو شد و از دو میلیون و 171 هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و 158 هزار واحد در پایان بورس امروز رسید. اما مسیر شاخص هم‌وزن در این هفته با شاخص کل متفاوت بود؛ به نحوی که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار در این هفته رشد 0.64 درصدی را ثبت کرد و از تراز 747 هزار واحد تا 752 هزار واحد بالا رفت.

همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی این هفته به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و 900 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل پنج هزار و 488 میلیارد تومان را رقم زد. این ارقام نسبت به هفته گذشته با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شدند. در طرف دیگر نیز ارقام ورود و خروج پول جالب نبود؛ چرا که طی پنج روز معاملاتی، مجموعا بیش از 908 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین بازدهی هفته سوم آذرماه

اگر معاملات بورس در هفته سوم آذر 1402 بررسی شود مشخص می‌کند که سهام آ س پ توانست در این هفته با رشد 20 درصدی بیشترین بازدهی را میان رقبای بورسی خود به ارمغان بیاورد و به قیمت 1914 تومان برسد. گفتنی است آ س پ در چهار روز از این هفته در طرف مثبت نوسان معامله شد و همین موضوع سبب رشد نسبتا خوب این سهم شد.

همچنین ثغرب و لبوتان نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی خوبی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی هفته سوم آذرماه به ترتیب 20 و 19 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته ثغرب به قیمت 1283 و لبوتان به 1868 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی هفته سوم آذر

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری که ثفارس با کاهش 13 درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کرد. گفتنی است ثفارس در حال حاضر در تراز 4635 تومانی قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح 3954 تومان است.

همچنین چنوپا و وآتوس نیز دیگر سهم‌هایی بودند که با کاهش 11 درصدی، بیشترین کاهش را در هفته سوم آذرماه به ثبت رساندند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما