اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توصیه کرد

آغاز مبارزه با فساد باید از بانک مرکزی باشد؟!

اقتصاد100-عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: فساد اداری و اقتصادی دردستگاه ها ،غده ای است که سال های سال بر دامن نظام مانده است.

آغاز مبارزه با فساد باید از بانک مرکزی باشد؟!

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان موفقیت کشور برای مبارزه با فساد گفت: علی رغم تلاش برخی دستگاهها نظارتی ،نتوانستیم نمره قبولی درمبارزه با پدیده شوم فساد در کشوردریافت کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از دغدغه های بدنه جامعه است افزود:تجربه نشان داده برخی قوانین هم عرض  ویا قوانین مصوب، راه های دور زدن قوانین موجود را فراهم می کند که این یک نوع فساد بزرگ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، قاچاق در استان های مرزی مثل سیستان و بلوچستان و یا کردستان را برای امرار معاش عنوان کرد و گفت: فساد در برخی دستگاهها از جمله وزارت صمت تا بانک مرکزی ،باعث شده دستگاههای دولتی زیر سوال بروند که این اصلا به مصلحت نظام نیست.

وی با اشاره به اینکه شنیدن خبر فساد 3 میلیارد دلاری چای دبش برای مردم ناخوش آیند است تصریح کرد:فساد متاسفانه دربرخی دستگاه ها نهادینه شده،‌البته عمومیت ندارد اما نیازمند برخورد جدی است چون این اتفاقات موجب سلب اعتماد مردم شده و تاثیر منفی به همراه دارد.

عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: شاهدیم فردی برای دریافت وامی کوچک،‌جهت حل مشکلات خود از بانک ،با هزاران بدبختی مواجه است ،‌اما ازسوی دیگر برخی به راحتی وام های کلان می گیرند که چنین رفتارهایی مبین این واقعیت است که ساختار بانکی و اقتصادی کشور معیوب است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای مجلس یازدهم جلسه ای با رئیس جمهور در مورد مجاب شدن بانک ها به اصلاح سیستم برگزار شده تاکید کرد:زمانی که بانک مرکزی اصلاح شود دیگر بانک ها نیز در مسیر درستی قرار می گیرند.اما مقاومت هایی در بدنه وجود دارد که خیلی تمایل به انجام چنین کاری نیست.

نماینده مردم زاهدان گفت: موقعیت کشوردر رتبه بندی جهانی برای مقابله با فساد نگران کننده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما