مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی پاسخ داد:

تزریق 40 هزار میلیارد بدهی موسسه نور به بانک ملی!/ بانک مرکزی چه خواهد کرد؟

اقتصاد 100 - مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی بانک مرکزی در توئیتر خود اعلام کرد: مشکل موسسات ناتراز را به بانک‌های بزرگ منتقل نمی‌کنیم.

تزریق 40 هزار میلیارد بدهی موسسه نور به بانک ملی!/ بانک مرکزی چه خواهد کرد؟

مصطفی قمری وفا مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتر خود نوشت: بانک مرکزی در این دوره به اندازه سپرده‌های موسسه نور، دارایی‌های باکیفیت (شامل شعب، سایر اموال بدون مشکل و …) را به بانک ملی منتقل کرد. برخلاف گذشته، سیاست قطعی بانک مرکزی، عدم انتقال مشکل از موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ است.

این متن در پاسخ به پدارم سلطانی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی است که پیشتر به ادغام موسسه مالی نور با 40 هزار میلیارد تومان ناترازی در بانک ملی هشدار داده بود.

به گزارش اقتصاد 100، این زد و خورد توئیتری به نوعی به نوع انتقاداتی دارد که مدیران دولت سیزدهم به نحوه مدیریت موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در دولت های یازدهم و دوازدهم باز می گردد.

 مدیران دولت سیزدهم هم قبل از حضور در دولت و هم اکنون، مدیران دولت حسن روحانی را متهم می کردند که بدهی موسسات غیر مجاز را از جیب مردم پرداخته اند و در مقابل نیز مدیران پولی دولت حسن روحانی با اشاره به عقبه بسیاری از موسسات؛ آنها را وابسته به جریان سیاسی می کردند که منتقدینشان از دل آن برخواسته اند.

امروز هم با توجه به ادامه وضعیت نابسامان موسسات مالی و تشدید ناترازی بانکها که ریشه در رکود اقتصادی کشور دارد همچنان این زد و خوردها ادامه دارد.

photo_2023-12-01_14-32-48

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما