بورس سبز شد ولی بی رمق

اقتصاد ۱۰۰- بررسی معاملات بورس امروز نشان می‌دهد، شاخص کل پس از رسیدن به حمایت دو میلیونی خود به کاهش ارتفاع پایان داد و تا حدودی حمایت شد. در این شرایط باید گفت متغیرهای فعلی خبری از ریزش این سطح نمی‌دهند و گزارش‌های 6 ماهه نیز به این موضوع کمک کرده است. اما باید دید شاخص کل برای ادامه راه خود کدام مسیر را انتخاب می‌کند؟

بورس سبز شد ولی بی رمق

بررسی تابلو بورس پس از پایان معاملات امروز تنها سه کلمه سکوت، ترس و آرامش دروغین را یادآوری می‌کند. بعد از ریزش سنگین شاخص‌های بورسی در روز گذشته، شاخص کل به مرز تراز دو میلیون واحد رسید و از منظر تکنیکالی، حمایت موقتی برای شاخص صورت گرفت. به نحوی می‌توان گفت این آخرین سنگر بورس برای پایان بخشیدن به وضعیت اسفناک خود است.

گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها را نیز می‌توان دیگر دلیل حمایت نسبی اهالی بازار سرمایه از بورس دانست. چرا که تقریبا اکثر شرکت‌های بورسی موفق شدند سودآوری خود را در نیمه نخست سال افزایش دهند. به این ترتیب می‌توان گفت در حال حاضر چشم‌انداز بازار از نظر بنیادین و تکنیکال تا حدودی مثبت است. با این حال اما در صورت از دست رفتن این سطح، نزول شاخص کل تا سطح یک میلیون و 980 هزار واحد دور از انتظار نیست.

بورس امروز در یک نگاه

بورس 2

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی بر ارتفاع خود افزود. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد حداقلی هزار و 733 واحد که معادل 0.09 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و دو هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد و رشد لاک‌پشتی داشت. به این ترتیب، میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 581 واحد، معادل 0.09 درصد افزایش ارتفاع داد و به سطح 676 هزار و 726 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را پنج میلیارد و 700 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 199 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از تداوم خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج پول حقیقی در پایان بورس امروز، خبر از خروج 281 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز، سه سهم شستا، ثفارس و حکشتی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

سنیر با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کفرا نیز با افت 5.35 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سبهان، ساوه و سرود تعلق گرفت. همچنین سهم‌های حپترو، فماک و سیتم نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای تپسی، وامین و خراسان خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سفار، سبهان و ساروج رقم خورد. همچنین ثاخت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد دلر بود.

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما