اختصاصی اقتصاد 100

قیمت باورنکردنی اسکناس 100 تومانی در بازار

اقتصاد 100 - در حالی که رشد تورم سبب شده است اسکناس صد تومانی قابلیت تعویض با هیچ کالایی را نداشته باشد اما خود اسکناس‌های صد تومانی این روزها در بازار ایران قیمت پیدا کرده‌اند .

قیمت باورنکردنی اسکناس 100 تومانی در بازار

به گزارش اقتصاد 100، هر اسکناس صد تومانی این روزها توسط پول‌فروشان فردوسی و فضای مجازی به صورت تکی حداقل دویست هزار تومان فروخته می‌شوند.  هر چه اسکناس قدیمی‌تر باشد، قیمت اعلامی برای آن بیشتر است. اسکناس‌هایی که در سال‌های ابتدایی انقلاب منتشر شده‌اند به این ترتیب بهایی بیش از اسکناس‌هایی با امضای دانش‌جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی دوران احمدی‌نژاد دارد.

 بر اساس این گزارش در صورتی که مشتری تقاضای خرید یک بسته صد تایی اسکناس صد تومانی داشته باشد، قیمت کمتری می‌پردازد.

 بسته به سال انتشار اسکناس، بهای یک بسته‌ی صد تایی بین یک میلیون و دویست و چهل هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

 البته اسکناس‌های جفت منتشر شده پیش از انقلاب قیمت‌هایی به مراتب بیشتر از این ارقام دارند. صد تومانی دهه چهل و پنجاه، به صورت جفت قیمتی بیش از سه میلیون و 250 هزار تومان را دارا هستند.

 بر اساس این گزارش قیمت چند صد هزار تومانی برای یک برگ اسکناس صد تومانی در حالی از سوی فروشندگان اعلام می‌شود که این روزها با صد تومان هیچ کالایی نمی‌توان خرید. رشد شدید تورم سبب شده است حتی امکان خرید کالا در حد قاقالی‌لی با هزار تومان نیز وجود نداشته باشد و ارزان‌ترین بیسکویت‌ها در ایران بیش از 1500 تومان قیمت دارند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما