سیگنال جدید به بازار دلار / حل‌وفصل ۲ پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس

اقتصاد ۱۰۰- امروز خبرگزاری مهر از حل‌وفصل ۲ پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس خبر داده است؛برخی از معامله گران باور دارند این خبر ممکن است تا حدودی سد راه معامله گران افزایشی در روز جاری شود؛ برخی از معامله گران معتقدند این خبر احتمالا روی نشست شورای حکام اثر بگذارد.

سیگنال جدید به بازار دلار  /  حل‌وفصل ۲ پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس

نرخ دلار در معاملات دیروز تا حدودی نوسان صعودی را ثبت کرد. بررسی ها نشان می دهد که در چند روز گذشته سفر هیثم ‌بن طارق، سلطان عمان  مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته بود. برخی از فعالان اقتصادی و سیاسی نسبت به این سفر خوشبین شده بودند و تصور می کردند که پنجره مذاکرات  برجام و... گشوده خواهد شد. 

با این حال، با اتمام سفر این مقام خارجی در روز گذشته و عدم انتشار اخبار جدید، برخی از خریداران وارد بازار شدند و اسکناس آمریکایی در تهران رشد تقریبا 2 پله ای را ثبت کرد.

البته دیروز دلار نتوانست وارد کانال جدید شود و این اتفاق از نگاه برخی از تحلیلگران در واقع نشان دهنده هراس برخی از بازیگران ارزی بود؛  معامله گران دیروز هم از تاکتیک صبر استفاده کردند. 

دو اتفاق مهم در بازار دلار 

فعالان اقتصادی در ماه جاری دو اتفاق مهم را به دقت دنبال می کنند. اولین مورد در واقع سفر سلطان عمان به تهران بود که روز گذشته به پایان رسید. دومین مورد هم نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  که قرار است 15 تا 19 خرداد برگزار شود. 

سیگنال جدید به بازار دلار 

امروز خبرگزاری مهر  از حل‌وفصل ۲ پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس خبر داده است؛ مهر به نقل از منابع آگاه نوشته پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است. به این ترتیب، این دومین پرونده از مکان‌های ادعایی از سوی آژانس است که بسته می‌شود. همچنین ادعاهای آژانس در خصوص کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳/۷ نیز با توضیحات فنی ایران حل و فصل شده است.

برخی از معامله گران باور دارند این خبر ممکن است تا حدودی سد راه معامله گران افزایشی در روز جاری شود؛ برخی از معامله گران معتقدند این خبر احتمالا روی نشست شورای حکام اثر بگذارد.

منبع: اقتصاد نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز