طلا امروز 5 فروردین در مرز 2هزار دلار / احتمال جهش طلا در تهران بعد از نوروز

اقتصاد 100 - در روزهای اخیر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در کمترین فاصله با 2هزار دلار در نوسان است و تا این لحظه به 1978 دلار در هر اونس رسیده، بنابراین این احتمال می رود که قیمت طلا در بازار تهران بعد از پایان تعطیلات نوروزی به شکلی انفجاری افزایش پیدا کند.

طلا امروز 5 فروردین در مرز 2هزار دلار / احتمال جهش طلا در تهران بعد از نوروز

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در روزهای پایانی فروردین در حدود 1931 دلار بسته شد، آخرین قیمت گذاری ها در بازار نیز براساس این ارزش و نرخ دلار 47هزار تومانی برای هر گرم طلای 18 معادل 2میلیون و 640 هزار تومان بود، اما در این روزها شاهد افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و نزدیک شدن آن به مرز هر اونس 2هزار دلار بودیم.

اگر سطوح فعلی ارزش طلا در بازار جهانی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا کند، انتظار افزایش قیمت طلا در بازار تهران را می توانیم داشته باشم.

در مقابل تضعیف ارز دلار نیز در روزهای اخیر در بازار جهانی در پی بحران مالی بانکهای آمریکا را شاهد هستیم اگر این روند در بازار داخلی ایران نیز در اثر تمهیدات بانک مرکزی و تعاملات منظقه ای بازتاب پیدا کند، افزایش قیمت جهانی طلا می تواند در اثر کاهش قیمت دلار تعدیل شود.

اما به هر شکل و در شرایط کنونی و افزایش حدود 50 تا 60 دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی می توان همچنان نرخ طلا را بعد از نوروز در بازار تهران صعودی تصور کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما