استفاده از تجربه موفق چک صیادی در خرید و فروش سکه و طلا !

اقتصاد 100 - نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: راه‌اندازی سامانه صیاد باعث شده شاهد کاهش ۱۴ درصدی چک‌های برگشتی در کشور باشیم.

استفاده از تجربه موفق چک صیادی در خرید و فروش سکه و طلا !

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی  گفت: راه‌اندازی سامانه صیاد و ثبت چک در این سامانه باعث شده تا شاهد شفافیت بیشتری در حوزه صدور چک‌ها باشیم.

وی افزود: راه:اندازی سامانه صیاد باعث شده تا آمار چک‌های برگشتی از ۲۱ درصد به ۷ درصد کاهش پیدا کند که این نتیجه شفافیت حاصل از راه‌اندازی این سامانه است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه پول در گردش در سطح جامعه نیز بهره‌مندی از کارتخوان و‌ خودپرداز و نقل و انتقال از طریق همراه بانک‌ها باعث شده تا استفاده از اسکناس در سطح جامعه کاهش چشمگیری پیدا کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: استفاده از همراه بانک‌ها، پایانه‌های فروش و ... باعث شده تا سهم اسکناس از پول در گردش در سطح جامعه به کمتر از دو درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به موفقیت‌هایی که ما در استفاده سامانه صدور چک‌ها و استفاده از کارتخوان ها در نقل و انتقال پول در گردش در سطح جامعه داشته‌ایم می‌توانیم از این تجربه موفق در خرید و فروش ارز و سکه نیز استفاده کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خرید و فروش ارز و سکه از طریق سامانه نیز می‌تواند شفافیت در این حوزه را افزایش دهد و نظارت دقیق‌تری نیز از سوی بانک مرکزی بر این حوزه صورت گیرد.

منبع : ایبنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز