بین المللی شدن شبکه شتاب در دستور کار بانک مرکزی

اقتصاد 100 - اصلاح نظام پرداخت و کارمزد عملیات خرید از پروژه‌هایی است که با جدیت در حال پیگیری است و بخشی از تکمیل فرایند آن در سال ۱۴۰۲ است.

بین المللی شدن شبکه شتاب در دستور کار بانک مرکزی

محمدرضا مانی یکتا؛ مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: مجموعه‌ای از پروژه‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعریف شده نیازمند تکمیل است و باید گام های تکمیلی خودش را در سال جدید طی کند. چند پروژه مهم در معاونت فناوری‌های نوین در حال پیگیری است، به ترتیب اهمیت اولین مورد تکمیل بازبینی و اصلاح نظام پرداخت و کارمزد عملیات خرید است که با جدیت زیاد در حال پیگیری است که بخشی از تکمیل فرایند آن در سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود: نظام ارزشیابی رتبه‌بندی و اعتبارسنجی یکی دیگر از  پروژه‌های بسیار مهم است که آن هم با جدیت در حال پیگیری است و این پروژه در واقع منفک و مستقل نیست بلکه مجموعه‌ای از پروژه‌های مقدماتی است که این پروژه‌ها گام‌های اولیه خودشان را طی کردند و حال در مرحله‌ای است که ما می‌توانیم این پروژه را تعریف کنیم. 

این مقام مسئول توسعه زیرساخت‌های پرداخت در شبکه‌های بین‌المللی را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت:  گام‌های اصلی این زیر ساخت به سال ۱۴۰۲ منتقل می‌شود تا شبکه شتاب را به شبکه‌های پرداخت بین‌المللی و اسکیم‌های پرداخت کشورهای مختلف متصل کنیم.

وی ادامه داد: توسعه پروژه ریال دیجیتال برنامه دیگری است که دوباره پیگیری خواهد شد و امیدواریم مجموعه این تلاش به کیفیت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در کشور کمک کند و هم شاهد ارائه طیف متنوعی از خدمات در حوزه بانکداری الکترونیک باشیم و از حوزه‌های فناوری‌های نوین مالی برای خدمات به مردم استفاده می‌کنیم و امیدواریم تمامی این موارد عملیاتی شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز