فدرال رزرو طلا را داغ کرد

اقتصاد 100 - به دلیل واکنش تند به تصمیم و بیانیه فدرال رزرو برای نرخ بهره، قیمت طلا در بازار جهانی حدود ۲۰ دلار افزایش یافت.

فدرال رزرو طلا را داغ کرد

در زمان نگارش این گزارش، هر اونس طلا نزدیک به ۱۹۶۲ دلار معامله می شود و نسبت به پایین ترین سطح ۱۹۳۴ دلار، در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۴ درصد افزایش یافته است.

همانطور که انتظار می رفت فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در ثانیه افزایش داد اما بیانیه فدرال رزرو اشاره به "افزایش مداوم" در نرخ ها را حذف کرد. پیش از این اتفاق، بازارهای پولی با نرخ هدف پایان سال ۴.۳۶ درصد قیمت گذاری کردند اما در واکنش به این بیانیه، نرخ هدف برای پایان سال به ۴.۲۶ درصد کاهش یافته است.

با تصمیم فدرال رزرو، طلا جهش کرد

طلا ۳ هزار دلاری می‌شود؟

شرکت مشاوره و مدیریت سرمایه گذاری Goehring & Rozencwajg انتظار دارد طلا در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.

یکی از مدیران این شرکت گفت: «"از دیدن قیمت ۳۰۰۰ دلار در سال جاری تعجب نمی کنم." زمان آن فرا رسیده است که مردم بخواهند نسبت به طلا خوش بین باشند.»

لی گورینگ، شریک مدیریت شرکت سرمایه گذاری Goehring & Rozencwajg، هفته گذشته در مصاحبه ای با کیتکو نیوز چشم انداز خود را برای طلا به اشتراک گذاشت. گورینگ دارای ۳۲ سال تجربه سرمایه گذاری در زمینه سرمایه گذاری در منابع طبیعی است. او به طور مشترک صندوق منابع Goehring & Rozencwajg را مدیریت می کند.

او با اشاره به اینکه طلا در اوت ۲۰۲۰ و بار دیگر در مارس سال گذشته به ۲۰۵۰ دلار رسید، گفت: «طلا امسال به بالاترین حد خود خواهد رسید.

مدیر اجرایی به این خبرگزاری گفت:« امسال ما از بالاترین سطح تاریخ عبور خواهیم کرد.»

منبع : خبرآنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما