بهار 1402 فصل طلایی بورس / سهام‌ دلاری بخرید !

کارشناس بازار سرمایه معتقد است سرمایه‌گذاران بهتر است به جای این که دلار بخرند، سهم‌ های دلاری را خریداری کنند.

بهار 1402 فصل طلایی بورس /  سهام‌ دلاری بخرید !

امیر سیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار‌هایی که مردم به طور معمول در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، شامل بازار‌های ارز، طلا، مسکن ، خودرو و بازار سرمایه است، چنانچه روند یک الی دو سال گذشته این بازار‌ها را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد در بین این بازار‌ها تنها بازاری که روند نزولی را تجربه کرد بازار سرمایه بوده است و سایر بازار‌ها یعنی بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو رشد بسیار شدید قیمتی را طی کرده‌اند.

سیدی گفت: بدین ترتیب بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها کمترین ارزش را دارد و دیر یا زود بازار سرمایه باید رشد خود را شروع می‌کرد و دیدیم که از هفته گذشته شاخص کل بازار سهام روند صعودی خود را شروع کرد و از نیمه‌های کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی رشد را آغاز کرد و در ادامه این رشد از کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی عبور کرد.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم بیان داشت: چنانچه دوره‌های رشد بازار‌ها را بررسی کنیم، به طور معمول دوره‌های رشد بازار سهام نسبت به سایر بازار‌ها متفاوت است.

وی افزود: اگر یک تحلیل گر با روش‌های مختلف شرکت‌های بورسی را ارزش گذاری کند، مانند روش ارزش جایگزینی، روش درآمد‌های آتی و سایر روش ها؛ قیمت بسیاری از سهام‌ها ارزان شده است، بنابراین بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه گذاری است.

سیدی گفت: اگر بازار‌های رقیب بازار سهام را بررسی کنیم، این بازار‌ها به دلیل رشد بسیار زیادی که داشته اند، در اشباع قیمتی به سر می‌برند و امکان ریزش این بازار‌ها زیاد است. به عنوان نمونه اگر کسی بخواهد مسکن خریداری کند، مسکن رشد خود را کرده و بیشتر از این توان رشد ندارد و اگر فرد دیگری بخواهد در بازار ارز سرمایه گذاری کند، این بازار نیز رشد خود را کرده است.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم بیان داشت: در بازار خودرو شرایط بدتر است، زیرا که خودرو یک کالای مصرفی است، اما این کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و این کالای مصرفی دارای حباب قیمتی زیاد و خطرناک است و کسی که در حوزه خودرو سرمایه گذاری کند، قطعا ضرر خواهد کرد. زمانی که تعادل در بازار خودرو ایجاد شود، حباب خودرو خواهد ترکید و قیمت آن به شدت نزولی خواهد شد.

سرمایه‌گذاران تیزهوش سرمایه خود را به بورس منتقل می‌کنند

این کارشناس بازار سهام ابراز داشت: بنابراین تنها بازار معقول برای سرمایه‌گذاری بازار سهام است و افرادی که تیزهوشانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه خود را به بورس منتقل خواهند کرد.

این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: به طور معمول سرمایه گذاران در اسفند ماه در بازار سرمایه سرمایه گذاری نمی‌کند، بنابراین رشد دو هفته اخیر بازار سهام حاکی از شروع رشد بازار سهام است و این رشد ادامه دار خواهد بود.

سیدی تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب شده است شاخص کل بورس روند صعودی را در اسفند ماه آغاز کند این است که ارزش بازار سهام افت شدیدی را تجربه کرده است و این افت عاملی شده است تا سرمایه گذاران به بازار سهام هجوم بیاورند.

وی افزود: بعد از اسفند ماه، یعنی در سه ماه فصل بهار سال ۱۴۰۲ شاهد رشد بسیار خوب شاخص کل بورس خواهیم بود.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: در روز یک شنبه (۷ اسفند) دیدیم که ارزش دلار افزایش شدیدی داشت، اما ناگهان ارزش دلار حدود چهار یا پنج هزار تومان ریزش کرد، این موضوع نشان می‌دهد که بازار ارز حباب زیادی دارد و سرمایه گذاری در این بازار ریسک بسیار زیادی دارد.

سیدی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که حباب نرخ دلار زیاد است، سرمایه گذارانی که می‌خواهند دلار خریداری کنند، بهتر است به جای این که خود دلار را بخرند، سهام‌های دلاری را خریداری کنند، زیرا ارزش سهام‌های دلاری حدود یک هشتم ارزش خود دلار در بازار غیر رسمی است؛ بنابراین خرید سهام دلاری نسبت به خرید خود دلار صرفه بسیار زیاد تری دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما