ضرر ۶۰ میلیونی خریداران ارز با کارت ملی در دو هفته

افرادی که سهمیه ۵ هزار یورویی خود را دو هفته پیش با نرخ ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومانی دلار خریدند، بیش از ۶۰ میلیون تومان ضرر کردند.

ضرر ۶۰ میلیونی خریداران ارز با کارت ملی در دو هفته

 ریزش قیمت ارز در عرضه دو هفته چنان سنگین بوده که خریداران ارز با کارت ملی را با ضرر و زیان ۶۰ میلیون تومانی مواجه کرده است. از طرفی خبر‌های مثبت درباره بهبود شرایط ارزی کشور در سال آینده شرایطی را به وجود آورده است که فروشندگان ارز صف کشیده و هیچ خریداری در بازار وجود ندارد.

نوسان ارزی دو هفته پیش، بازار را با اختلال و صفی از تقاضای ارز را مقابل صرافی‌ها شکل داده بود. خریدارانی که بی‌خبر از ریزش شدید نرخ ارز و تحت تاثیر جو روانی و اخبار منفی حاصل از هجمه رسانه‌های معاند، دارایی خود را به دلار تبدیل می‌کردند، با این خیال که از کاهش ارزش آن‌ها جلوگیری کنند. در چنین شرایطی، تخصیص ارز برای نیاز واقعی کشور نیز با اخلال مواجه شده بود. زیرا متقاضیان برای دریافت ارز باید چند ساعتی منتظر می‌ماندند.

حالا که پس از دو هفته ورق برگشته، صف خرید به تجمعی از فروشندگان دلار تبدیل شده است که به دنبال ضرر کمتر بوده و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.

با نرخ امروز ارز، افرادی که سهمیه ۵ هزار یورویی معادل ۵ هزار و ۳۰۰ دلار خود را دو هفته پیش با نرخ ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان با کارت ملی از صرافی دریافت کرده بودند، بیش از ۶۰ میلیون تومان ضرر می‌کنند.

چنین ضرر و زیانی، با وجود تمام هشدار‌هایی که کارشناسان بازار ارز پیش از ریزش نرخ‌ها داده بودند، چیزی جز پشیمانی برای دارندگان دلار باقی نگذاشته است.

به هر حال، خود کرده را تدبیر نیست...

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما