پرداخت 20 میلیون تومانی برای معرفی متخلفین دیجیتال !

مجری تامین برق استخراج رمز ارز شرکت توانیر گفت:بر اساس میزان انرژی غیر مجازی که مرکز کشف شده مصرف کرده است پاداش به افراد تعلق می گیرد که سقف آن 20 میلیون تومان است.

پرداخت 20 میلیون تومانی برای معرفی متخلفین دیجیتال !

محمد خدادادی بهلولی مجری تامین برق استخراج رمز ارز شرکت توانیر، درباره پاداش به افرادی که مراکز استخراج رمز ارز غیر مجاز را گزارش می‌دهند، اظهار داشت: بر اساس میزان انرژی غیر مجازی که مرکز کشف شده مصرف کرده است پاداش به افراد تعلق می گیرد که سقف آن 20 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: پاداش افراد شرایطی دارد، اگر مرکز غیر مجاز در دستگاه اجرایی دولتی باشد یا افرادی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند پاداش تا سقف 20 میلیون تومان و در مورد سایر مراکز تا سقف ده میلیون تومان است اما در کل، این پاداش بر اساس درصدی است که مرکز به صورت غیرمجاز مصرف کرده است.

خدادادی با بیان اینکه مبارزه با این نوع فعالیت فقط با افزایش جریمه حل نمی‌شود، افزود: این موضوع پدیده سرراستی نیست که فقط در مسئله انرژی باشد و ما بتوانیم آن را حل کنیم. این پدیده پیچیدگی های اقتصادی و اجتماعی دارد و با افزایش مجازات این قضیه حل نمی شود و مجموعه عوامل باید کنار هم قرار گیرند تا این پدیده کمرنگ شود. ریشه ماجرا بخاطر اختلاف قیمت و حامل های انرژی در ایران با کشورهای همسایه است که این تبدیل به ماجرایی مشابه قاچاق سوخت است.

مجری تامین برق استخراج رمز ارز شرکت توانیر گفت: مجازات ها تا جایی که لازم بود افزایش یافت و در کنار این مجازات، باید فعالیت های افراد نیز شفاف می‌شد تا فعالیت مجاز از غیر مجاز را تشخیص دهیم، اقدام دیگری که انجام شد، فعالیت های مجاز در شبکه ها تسهیل شد تا به انرژی تجدید پذیر تبدیل شود.

خدادادی در پایان با اشاره به تاثیر مجازات و کاهش فعالیت های غیر مجاز خاطر نشان کرد: مجازات های اعمال شده تاثیر چشمگیری در کاهش فعالیت های غیر مجاز داشت. این نوع فعالیت مشابه پدیده قاچاق است که به دلیل انگیزه های اقتصادی تمایل  افراد برای این نوع فعالیت بسیار زیاد است اما با توجه به مجازات های در نظر گرفته شده از 2 سال پیش تاکنون استخراج رمز ارز غیر مجاز از 2 هزار مگاوات به 1200 مگاوات رسیده است.

منبع : برنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما