پیش‌بینی قیمت دلار ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ /چشم‌انداز قیمت دلار کاهشی است؟

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار در نخستین روز هفته با نوسانات کاهشی به نیمه کریدور ششم برگشت. این اسکناس در حالی امروز را با کاهش ۸۰۰ تومانی پشت سر گذاشت که معامله‌گران خبر از رشد تقاضا در بازار ارز می‌دهند. آنها کف قیمت دلار را محدوده فعلی می‌دانند و معتقدند بازارساز با ارزپاشی مانع رشد قیمت دلار شده است.

پیش‌بینی قیمت دلار ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ /چشم‌انداز قیمت دلار کاهشی است؟

چشم‌انداز قیمت دلار کاهشی است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی افتاده و حباب بالای اسکناس آمریکایی حکایت از فاصله گرفتن قیمت دلار با ارزش ذاتی دارد. به اعتقاد آنها، انتظارات تورمی و رشد نقدینگی مانع افت بیشتر قیمت دلار در ماه‌های بعدی سال می‌شود.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند در حال حاضر انتظارات تورمی وزن بیشتری در اقتصاد، ‌قیمت‌ها و بازارهای مختلف کشور پیدا کرده است. حجم بسیار بالای نقدینگی در قالب سپرده‌های دیداری و پول نقد در اختیار مردم قرار گرفته و منجر به ایجاد رفتارهای هیجانی در تصمیمات اقتصادی شده است. به عقیده آنها، هیجانات سفته‌بازانه و ریسک‌های سیاسی و غیرسیاسی بر روند قیمت دلار حاکم است؛ بنابراین جهش‌های قیمتی نمی‌تواند مقطعی باشد.

تتر با دلار هم‌راستا شد

قیمت درهم روز شنبه یکم اردیبهشت با کاهش ۴۵۰ تومانی به کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت و با رقم ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. تتر روز شنبه با کاهش ۸۵۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش دو هزار تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۸۱۰ تومانی ایستاد. یورو نیز کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۶۹۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در نخستین روز اردیبهشت بعد از بیش از دو هفته ثبات، کاهش محدود دو تومانی داشتند و به‌ترتیب اسکناس دلار با رقم ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان عرضه شدند.

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما