خریداران طلا بخوانند / نکات مهمی که برای خرید طلا و سکه باید بدانید/ به این دلیل مهم طلای آب شده نخرید

اقتصاد ۱۰۰- طلا دارایی خوبی برای مصرف شخصی و همچنین سرمایه‌گذاری است اما خرید طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار مستلزم رعایت یک‌سری نکات است تا خریداران و سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد این بازار شوند.

خریداران طلا بخوانند / نکات مهمی که برای خرید طلا و سکه باید بدانید/ به این دلیل مهم طلای آب شده نخرید

طلا دارایی خوبی برای مصرف شخصی و همچنین سرمایه‌گذاری است اما خ رید طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار مستلزم رعایت یک‌سری نکات است تا خریداران و سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد این بازار شوند. محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا، در گفت‌وگو با همشهری آنلاین به نکات مهمی که برای خرید طلا و سکه باید توجه داشت، اشاره کرده است.

از واحدهای مجاز خرید کنید

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید طلا و سکه در نظر داشت، خرید از واحدهایی است که دارای مجوز خرید و فروش طلا و سکه هستند. چرا که بعضا مشاهده شده است در سطح شهر واحدهایی تاسیس شده است که فاقد جواز کسب هستند و تاییدیه اداره اماکن و ارگان‌های رسمی کشور را ندارند. بنابراین، طبق دستور اداره اماکن کلیه واحدهای صنفی طلافروشی باید جواز کسب معتبر خود را در دید مشتری قرار دهند و کسانی هم که می‌خواهند طلا و سکه بخرند باید در درجه اول جواز کسب واحد مربوطه را کنترل کنند که مربوط به همان واحد و همان شخص و همان رسته شغلی باشد.

حتما فاکتور طلا دریافت کنید

مهم‌ترین رکن در زمان خرید طلا چه برای سرمایه‌گذاری و چه برای استفاده به عنوان زیور، دریافت فاکتور است. دریافت فاکتور چه برای خرید طلا به صورت شمش طلا و چه طلای آب‌شده و یا هر نوع مصنوع دیگری الزامی است و کسی که طلا می‌خرد باید فاکتور رسمی واحد صنفی فروشنده را دریافت کند. چون فاکتور نشان‌دهنده وزن و عیار طلا و کدهای رهگیری و استاندارد است.

سکه گران‌تر از ارزش واقعی‌اش است

در حال حاضر به دلیل تقاضای اضافه‌ای که برای خرید سکه در بازار وجود دارد، سکه دارای حباب است یعنی الان قیمت واقعی سکه حدود ۳۱ میلیون تومان است که با حدود ۶ میلیون تومان حباب به فروش می‌رسد. برای همین کسانی که قصد خرید سکه برای سرمایه‌گذاری دارند باید حباب آن را در نظر بگیرند. این در حالی است که قطعات کوچک سکه مانند نیم سکه و ربع سکه و سکه‌های یک گرمی نسبت به ارزش واقعی خود حباب بیشتری دارند و قیمت واقعی آنها خیلی کمتر از قیمت کنونی است. بر این اساس، بهترین نوع طلا برای سرمایه‌گذاری، زیورآلات کم‌اجرت است. منظور، خرید زیورآلات دست دوم نیست بلکه طلای کم‌اجرت نو است. امروز طلا با اجرت‌های مختلف فروخته می‌شود که با خرید طلای کم‌اجرت می‌توان هم از آن استفاده کرد و هم زمانی که قصد فروش آن را داشتید طلا را با زیان کمتری بفروشید و سود بیشتری کنید.

طلای آب‌شده نخرید

طلای آب‌شده مخصوص واحدهای صنفی و حرفه‌ای است و خرید آن اصلا به افراد معمولی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا دارند توصیه نمی‌شود چون اطلاعات لازم را در مورد آن ندارند و تقلب هم در این بخش زیاد است. علاوه بر آن به تازگی ممنوعیت‌هایی در مورد خرید و فروش آن ایجاد شده است که باعث می‌شود اگر خریدار از جای نامعتبر خرید کند در زمان فروش دستش به جایی بند نباشد و سرمایه خود را از دست بدهد.

در صندوق‌های طلا سرمایه‌گذاری کنید

اتفاق خوبی که سال گذشته افتاد، ایجاد صندوق‌های طلا است. با ایجاد این صندوق‌ها، کسانی که می‌خواهند در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند با خیال راحت حتی با مبالغ اندک در این صندوق‌ها ثبت‌نام کرده و اوراق طلا خریداری کنند و هر زمان که خواستند آن را بفروشند و از سود آن منتفع شوند. خوبی دیگر این صندوق‌ها آن است که اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا با مبالغ بالا را دارد امکان خرید سکه و شمش طلا هم وجود دارد و می‌توانند در صندوق‌های ارز و طلا ثبت‌نام کرده و سکه دریافت کنند یا اگر مبالغ پولی بیشتری دارند از طریق این صندوق‌ها اقدام به خرید شمش طلا کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما