بازار سهام به جاماندگان فرصت خرید می‌دهد؟

اقتصاد ۱۰۰- همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازار سهام در روز میانی هفته، پس از دو روز طوفانی، با عرضه‌های بیشتری دنبال شد. با این وجود، نوع رفتار قیمت‌های روی تابلو و رشد حجم و ارزش معاملات، امیدواری‌ها به بازار را حفظ کرده است.

 بازار سهام به جاماندگان فرصت خرید می‌دهد؟

 در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.32 درصدی، معادل 6 هزار و 913 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 140 هزار و 174 واحدی قرار گرفت. افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت 0.6 درصدی (معادل چهار هزار و 438 واحد)، تا پله 735 هزار واحدی افت کرد. 

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، 10 هزار و 431 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز میانی هفته را هم 32.9 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس، خبر از خروج 200 میلیارد و 800 میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد. 

پیش بینی بورس سه شنبه

همان‌طور که انتظار می‌رفت بازار سهام در روز میانی هفته، پس از دو روز طوفانی با عرضه‌های بیشتری دنبال شد. با این وجود، تثبیت ارزش معاملات در ارتفاعات بالای خود، حاکی از این نکته است که بازار سهام پس از تجربه منفی‌های متوالی، سرانجام به سطوح ارزنده‌ای رسیده است.

از این رو فعالان بازار شاهد ورود پول‌های نسبتا درشت به سمت بازار سهام هستند. پس از دو روز مثبت یک نفس بازار سهام، دست به دست شدن سهام میان فعالان و افزایش عرضه‌ها جزئی از ماهیت بازار است. اما در حال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار سهام همچنان نمی‌توانند به تغییر روند بازار اطمینان کنند.

روی کاغذ، جریان معاملات روز دوشنبه حاکی از برتری عرضه به تقاضا بود. با این وجود، نوع رفتار قیمت‌های روی تابلو و رشد حجم و ارزش معاملات، امیدواری‌ها به بازار را حفظ کرده است. 

رفتار بازار در روز سه‌شنبه، به عقیده بسیاری تابع نمادهای گروه خوردو خواهد بود. در حالت بدبینانه، افزایش عرضه در نمادهای خودرویی، بازار را به طور کامل منفی خواهد کرد. اما آنچه محتمل‌تر به نظر می‌رسد، ادامه روند صعودی بازار پس از به تعادل رسیدن سفارشات روی تابلو نمادهای خودرویی است.

در همین راستا پیش بینی می‌شود بورس تهران در روز سه‌شنبه با فشار عرضه‌ها در ابتدا آغاز شود و با گذشت زمان، وزنه خریداران سنگین‌تر شود. 

منبع: تجارت نیوز

 
 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما