طلا و سکه امروز هم بر مدار صعود است؟

قیمت سکه و طلای 18 عیار دیروز هم صعودی بود ؛ سکه امامی که روز یکشنبه از مرز تاریخی 17 میلیون تومان گذشته بود، توانسته این روند افزایشی را حفظ کند. قیمت طلا هم در ادامه مسیر رشد روزهای گذشته، دیروز به قیمت یک میلیون و 545 هزار تومان در هر گرم رسیده است.

طلا و سکه امروز هم بر مدار صعود است؟

به گزارش پول و سرمایه اقتصاد 100-در حالی قیمت سکه امامی روز یکشنبه در سطح 17 میلیون و 54 هزار تومان قرار گرفت وحباب آن به دو میلیون و 117 هزار تومان رسید،  دروز هم روی رقم 17 میلیون و 46 هزار تومان بازگشایی شده بود. ضمن اینکه قیمت طلا هم همچنان افزایشی بود.

این در حالی بوده که باید گفت؛ قیمت طلا و سکه همزمان با رشد قیمت دلار در ابتدای آیان‌ماه، روند صعودی پرشتابی را آغاز کرده بودند اما با عرضه اوراق سکه از سوی بانک مرکزی، قیمت‌ها تا حدی کنترل شد. از سوی دیگر بانک مرکزی در هفته‌های اخیر به سرکوب بازار ارز پرداخته که البته تا حدی هم در کنترل قیمت دلار آزاد موفق عمل کرده است اما با این حال دو روز  است که دلار نیز در تقلای صعود به سر می‌برد و نسبتا افزایشی است. آن هم در شرایطی که به دلیل ایجاد فضای انتظامی در بازار ارز، تعداد معاملات به شدت کاهش یافته است و به نظر می‌رسد اثر روانی تحولات سیاسی و نااطمینانی‌های اقتصادی موجود باشد  که قیمت دلار را افزیش داده است.

به دلیل همین فضای کنترلی و کاهش معاملات، پول‌های خرد عموما به سمت بازار طلا و سکه روانه شده و قیمت‌ها را افزایشی کرده‌اند؛ این در حالی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است؛ بدین ترتیب اثر اوراق سکه نیز در بازار طلا و سکه ایران خنثی شده است.

براین اساس امروز باید دید این روند باز ادامه خواهد یافت یا مدیریت می شود.

انتهای پیام/

 

منبع : تجارت‌نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز