پشت پرده افزایش نرخ پیامک بانک ها چیست؟

بانک مرکزی دستور ممنوعیت افزایش نرخ پیامکی شبکه بانکی کشور را صادر کرده و این در حالی است که دبیر کانون انجمن بانک‌های خصوصی می گوید: بر اساس بخشنامه سال ۹۹ بانک مرکزی، بانک‌ها تاخیر در اعمال هزینه دارند که هم اکنون بخشی از آن را دریافت می‌کنند.

پشت پرده افزایش نرخ پیامک بانک ها چیست؟

گروه پول و سرمایه اقتصاد 100 : براساس بخشنامه سال  ۹۹ بانک مرکزی، بانک ها تاخیر در اعمال هزینه دارند به طوری که این افزایش نرخ را باید سال ۹۹ انجام می دادند، که این امر محقق نشده و هم اکنون بخشی از آن را دریافت می‌کنند. محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون انجمن بانک‌های خصوصی می گوید که بانک مرکزی اعلام کرد که امسال افزایش نرخی نداشتیم و این موضوع درست است، اما این بخشنامه برای قبل بوده است چرا که برخی از بانک‌ها تا اول سال نرم افزار‌های خود را آماده می‌کنند.

آنطور که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده؛ دبیر کانون انجمن بانک‌های خصوصی گفت: براساس بخشنامه سال ۹۹ بانک مرکزی، بانک‌ها تاخیر در اعمال هزینه دارند که هم اکنون بخشی از آن را دریافت می‌کنند. جمشیدی درخصوص افزایش نرخ پیامک برخی از بانک‌ها گفت: بانک مرکزی امسال اعلام کرد که بانک‌ها افزایش نرخ پیامکی نداشته باشند، اما سال ۹۹ این افزایش نرخ صورت گرفت و به بانک‌ها ابلاغ شد که علاوه بر هزینه تمام شده می‌توانند هزینه پیامک را تعیین و از مشتریان دریافت کنند.

دبیر کانون انجمن بانک های خصوصی همچنین می‌گوید: بانک‌ها با آماده کردن نرم افزار خود باید با یکدیگر هماهنگ می‌شدند تا کنار هم پیش بروند، اما برخی از بانک‌ها نتوانستند و برخی از بانک‌ها کار را پیش بردند و شروع به انجام این کار کردند. جمشیدی خاطرنشان کرد: علی رغم آنکه هزینه تمام شده رقم قابل توجهی می‌شد، اما به سبب عدم آمادگی سایرین رقم‌های قبلی که میزان آن کمتر است، اعمال می‌شود که براین اساس بانک‌ها بخشی از هزینه تمام شده را دریافت می‌کنند.

اردیبهشت ماه سال گذشته نیز در شرایطی که برخی رسانه‌ها از افزایش هزینه پیامکی بانک‌های دولتی خبر داده بودند؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ضمن تکذیب این موضوع گفت: سقف کارمزد ارسال پیامک در طی یک‌سال ۱۵ هزار تومان است و افزایش قیمتی نداشته‌ایم. علیرضا قیطاسی آن زمان اعلام کرد: این مبلغ را برخی بانک‌ها در یک نوبت و برخی دیگر نیز در دو نوبت اخذ می‌کنند که در حال حاضر اکثر بانک‌ها نیز این کارمزد را از حساب مشتریان خود کسر و پیامک آن را ارسال کرده‌اند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما