رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بانکی که لیست بدهکاران خود را اعلام نکرده است؛ باید در مجلس پاسخگو باشد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای قانون ملاحظه نمی‌کنیم و یکی از بانک‌های که لیست بدهکاران خود را اعلام نکرده باید در مجلس پاسخگو باشد.

بانکی که لیست بدهکاران خود را اعلام نکرده است؛ باید در مجلس پاسخگو باشد

به گزارش اقتصاد 100، «نصرالله پژمان فر» در مراسم رونمایی از سامانه چک الکترونیک اظهار داشت: اگر قوانین خوب به سمت اجرا نرود کشور در مسیر توسعه قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: در تهیه قوانین باید نظر افراد و فعالان در آن بخش اخذ شود و پس از تهیه انتظار داریم دستگاه‌ها در اجرا مسامحه نکنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در گذشته چک جایگاه و اعتبار خود در مبادلات اقتصادی و تجاری کشور را از دست داده بود که مجلس با پیگیری و تصویب قانون جدید چک و عملیاتی کردن آن گام مهمی در بازگرداندن اعتبار به چک برداشته  است. 

وی با تاکید بر برکات اجرای قانون جدید چک، کاهش پولشویی، تسهیل مبادلات و کاهش جرایم مربوط به چک را از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این قانون دانست.

پژمانفر با اشاره به اهمیت تعامل بین قانون‌گذار و مجری قانون در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: این تعامل منجر به تصویب قوانین واقع‌نگر می‌شود و مزایای آن برای تمام اقتصاد کشور و مردم خواهد بود. 

این نماینده مجلس با اشاره به انتشار لیست بدهکاران بانکی افزود: باید بانک‌ها در انتشار لیست همکاری کنند و مجلس در اجرای قانون ملاحظه نمی‌کند و یکی از بانک‌ها که این لیست را منتشر نکرده باید در مجلس پاسخگو باشد./انتهای پیام 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما