یک استاد دانشگاه مطرح کرد

منتظر اصلاح بازار سهام باشیم؟!/بورس محکوم به صعود

منتظر اصلاح بازار باشیم؟! افرادی که دیدگاه‌های معاملاتی کوتاه‌مدت یا میان‌مدت دارند، باید این موضوع را در نظر بگیرند که هر روند صعودی برای شاخص کل، ما شاهد یک روند اصلاحی هم خواهیم بود.

منتظر اصلاح بازار سهام باشیم؟!/بورس محکوم به صعود

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: بسته حمایتی 10 بندی که قرار شد از سمت سازمان بورس اجرا شود، آرایندگی سبزرنگی را بر بازار احاطه کرد و امیدوار هستیم این حمایت متداوم بوده و مقطعی نباشد؛ این‌که قرار است روند صعودی بازار ما تا کجا ادامه‌دار باشد، افرادی که مبنای خود را شاخص کل قرار می‌دهند و دیدگاه‌های معاملاتی کوتاه‌مدت یا میان‌مدت دارند، باید این موضوع را در نظر بگیرند که هر روند صعودی برای شاخص کل، شاهد یک روند اصلاحی هم خواهیم بود.

هلن عصمت پناه – استاد دانشگاه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: بازارسرمایه در اولین روز کاری این هفته، کار خود را با رنگ سبز آغاز کرد؛ همچنین بیشتر صنایع و نمادها در منطقه مثبت و گاها صف خرید درحال معامله بودند.

وی افزود: رشد نرخ ارز تاثیر خود بر بازار را به صورت هیجانی به خصوص روی صنایع بزرگ و دلارمحور گذاشت.

عصمت پناه بیان کرد: بسته حمایتی 10 بندی که قرار شد از سمت سازمان بورس اجرا شود، آرایندگی سبز رنگی را بر بازار احاطه کرد و امیدوار هستیم این حمایت متداوم بوده و مقطعی نباشد؛ این‌که قرار است روند صعودی بازار ما تا کجا ادامه‌دار باشد، همچنین دوستانی که مبنای خود را شاخص کل قرار می‌دهند و دیدگاه‌های معاملاتی کوتاه‌مدت یا میان‌مدت دارند، باید این موضوع را در نظر بگیرند که هر روند صعودی برای شاخص کل، ما شاهد یک روند اصلاحی هم خواهیم بود.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: بورس ثابت کرده که اکثر نمادها در مناطق قیمتی بسیار خوبی قرار گرفته بودند و کف قیمتی اکثر نمادها بسته شده بود و P/Eهای تعدیلی در مناطق مطلوب قرار داشتند. بنابراین این بازار به روند صعودی محکوم بود، اما سهامداران در این روزهای بازار باید بسیار محتاطانه رفتار کنند؛ چراکه خریدهای امن زودتر از این‌ها در مناطق امن با تحلیل درست انجام می‌شد؛ البته شاید این روزهای بازار هم فوق‌العاده فرصت خرید به بسیاری از سهامداران در برخی نمادها داده نشود.

به گفته وی؛ بازارهای مالی، بازارهای ریسک و بازده هستند؛ بنابراین سهامداران برای رسیدن به بازده موردنظر خود در هر منطقه باید میزان ریسک را هم مورد بررسی قرار بدهند، اما با توجه به این که ما درصد بسیار بالایی سرمایه‌گذار بلندمدت در این بازار داریم که هولدر هستند و استراتژی آن‌ها بلندمدت است و طبق روال هر ساله، سودهای نقدی خوبی از مجامع آنها دریافت می‌کنند و باتوجه به این که ما در بحث تحلیل‌های بنیادی، تحلیل صنعت، اقتصاد، شرکت در منطقه ارزش‌گذاری کمی متغیرهای بنیادی را با ریسک بالا در نظر گرفتیم؛ در نتیجه امیدواریم که سازمان و مسئولان تصمیمات کاملا ریشه‌ای و اساسی و قوانین مطلوب برای صنایع به خصوص صنایع بزرگ را در نظر بگیرند و این تصمیمات درست هم تداوم داشته باشد تا این صنایع هم بتوانند حداقل حاشیه سودهایشان را حفظ کنند و گاها با بهبود سودآوری مواجه شوند که سرمایه‌گذاران هم از سودهای نقدی هر ساله خود بی بهره نباشند.

این استاد دانشگاه در نهایت گفت: این روزهای ارزش و حجم معاملات در شرایط مطلوبی قرار گرفته و ما شاهد ورود نقدینگی به بازارسرمایه هستیم. همچنین در صورت تدوام این دو متغیر هم می‌توانیم انتظار داشته باشیم امنیت به بازارسرمایه کم کم برگردد و مجدد بازار ما در جهت رونق و بهبود قدم بردارد؛ در این شرایط است که می‌توانیم به روند بهبود بازار در آینده هم امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما