حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران حقیقی در صف خرید بورس/ کاهش تنش های بازار با بسته حمایتی

از نظر یک کارشناس ارشد بازارسرمایه حضور پر رنگ اشخاص حقیقی در سمت خرید که منجر به ورود خالص 700 میلیارد تومان پول به بازار شده، نماد بارز امیدواری ایجاد شده است.

حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران حقیقی در صف خرید بورس/ کاهش تنش های بازار با بسته حمایتی

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: در میان حمایت های انجام شده از بازار دو موضوع جلوگیری از فروش اشخاص حقوقی و بازارگردان ها از سویی و ورود منابع صندوق توسعه ملی برای اولین بار به صورت مستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است و واضح است که مدیریت بازار برای دوره طولانی نمی‌تواند از فشار فروش ها جلوگیری کند و بسته حمایتی حداکثر می تواند 10 تا 15 درصد به رشد بازار کمک کند

 

مهدی رادان – کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: پس از یک هفته رشد آرام، بازارسرمایه هفته جدید را پر قدرت آغاز کرد.

وی افزود: افزایش یک نواخت شاخص کل و هم وزن به میزان 3.49 درصد با معامله بالغ بر 5500 میلیارد تومان سهام، موجب امیدواری برای جبران بخشی از زیان ماه های اخیر سرمایه گذاران شده؛ همچنین هم زمانی رشد نرخ دلار با ارائه بسته حمایتی توسط سازمان بورس در این رشد قابل تأمل اثر گذار بوده است.

این فعال بازارسرمایه بیان کرد: حضور پر رنگ اشخاص حقیقی در سمت خرید که منجر به ورود خالص 700 میلیارد تومان پول به بازار شده، نماد بارز امیدواری ایجاد شده است؛ اهمیت دیگر این حضور این سرمایه گذاران به ارزیابی ایشان از وضعیت ثبات سیاسی و اجتماعی کشور باز می شود که پس از 45 روز تنش آلود، چشم‌انداز این تنش ها را کاهشی می بینند.

به گفته وی؛ در میان حمایت های انجام شده از بازار دو موضوع جلوگیری از فروش اشخاص حقوقی و بازارگردان ها از سویی و ورود منابع صندوق توسعه ملی برای اولین بار به صورت مستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است و واضح است که مدیریت بازار برای دوره طولانی نمی‌تواند از فشار فروش ها جلوگیری کند و بسته حمایتی حداکثر می تواند 10 تا 15 درصد به رشد بازار کمک کند.

این مدیر خوشنام تصریح کرد: پس از آن باز هم کشاکش خریداران و فروشندگان و آمادگی خریداران برای جذب فشار فروش باتوجه به رشد مورد انتظار تعیین کننده سرنوشت بازار در ماه های پیش رو خواهد بود تا آن روز که چندان دور نخواهد بود، مدیران اقتصاد کشور از سازمان برنامه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی تا رئیس جمهور و دیگران فرصت خواهند داشت، علائمی مبنی بر توجه به منافع سرمایه گذاران در تصمیم‌گیری های کلان از جمله تدوین بودجه سال آینده ارسال کنند.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه خاطر نشان کرد: انجام معامله بلوکی هلدینگ خلیج فارس در بستر بازارسرمایه، به عنوان بزرگترین معامله خصوصی سازی تاریخ کشور یک بار دیگر نشان داد دولت و نهادهای حاکمیتی می توانند بزرگترین ذینفع رونق بازارسرمایه باشند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما