بررسی افزایش قیمت ارز و التهابات بازار در دستور کار بهارستانی‌ها

بررسی افزایش قیمت ارز و التهابات بازار در دستور کار بهارستانی‌ها در این راستا بیان شده؛ کمیسیون اقتصادی مجلس در روز‌های آینده و با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی موضوع افزایش نرخ ارز و التهابات بازار را بررسی می‌کند.

بررسی افزایش قیمت ارز و  التهابات بازار در دستور کار بهارستانی‌ها

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- محمدرضا پورابراهیمی در خصوص وضعیت اخیر بازار ارز تصریح کرد: شرایط بازار ارز ناشی از مجموع تقاضای واقعی و کاذب است، التهاب بازار ناشی از هیجانات و شرایط روانی شکل گرفته و بخشی از تقاضا به سمت تقاضای کاذب حرکت کرده و عملاً تاثیر منفی در سازوکار عرضه و تقاضا گذاشته است که قیمت را تعیین می کند.

وی افزود: بر اساس واقعیت‌ها و نماگر‌های اقتصادی و همچنین مولفه‌های موثر بر بازار باید به سمت کاهش نرخ ارز برویم چراکه دلیلی برای افزایش نرخ ارز نداریم.

پورابراهیمی گفت: به علت اهمیت این موضوع در یکی دو روز آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی به منظور بررسی اقدامات دولت سیزدهم در خصوص ساماندهی بازار ارز و ایجاد ظرفیت‌های جدید، برگزار می‌شود.

وی افزود: برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه دولت می‌خواهد با افزایش نرخ ارز برای خود درآمدی کسب کند، اساساً مبنای منطقی، کارشناسی و اقتصادی ندارد چرا که آثار تورمی ناشی از آن به مراتب بیشتر از منافعش است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: باید در حوزه مدیریت بازار ارز بر اساس واقعیت‌های اقتصادی، حذف سفته‌بازی و مدیریت مبتنی بر تقاضای واقعی عملا شود؛ انشاءالله التهابات اخیر نیز با مدیریت بانک مرکزی کنترل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع : واحد مرکزی خبر

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما