چگونه مجوز استخراج رمز ارز بگیریم؟ + جزئیات

چگونه مجوز استخراج رمز ارز بگیریم؟ براساس مصوبه اخیر دولت افراد قادر خواهند بود برای استخراج ارزهای دیجیتال با در نظر گرفتن برخی شروط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

چگونه مجوز استخراج رمز ارز بگیریم؟ + جزئیات

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- الهام صادقی: برخی از اخبار حکایت از این دارد که صدور مجوز برای ماینرهای ارز دیحیتال تحت چارچوب نظارتی جدید «جامع و مفصل» آغاز شده است، این در حالی بوده که گفته می شود در گذشته نیز برای تعدادی از عملیات ماینینگ کریپتو مجوز صادر شده است، ولی مصرف برق بالا و دیگر مشکلاتی از این قبیل در زمینه استخراج غیرقانونی این روند را متوقف کرده بود.

البته اشاره به این موضوع ضرورت دارد که پیش تر به عبارتی اواخر سال گذشته به طور ناگهانی کاربران ایرانی از پلفرم‌ های اصلی کریپتو حذف شده بودند.

در همان زمان نماینده پلتفرم OpenSea که از جمله بازارهای اصلی برای داد و ستد توکن های غیر قابل تعویض یا NFT به شمار می رود، در بیانیه ای از منع فعالیت اشخاصی خبر داده بود که براساس لیست تحریم های ایالات متحده دسترسی آنها به خدمات مذکور منع شده است.

در این راستا اما به تازگی رضا فاطمی امین، وزیر صمت خبر داده صدور مجوز برای استخراج ارزهای دیجیتال از سر گرفته شده است و طبق احکام و قوانین موجود، نهادهایی که درخواست استخراج دارایی‌ های رمزنگاری دارند، قادر خواهند بود تا  مجوز لازم برای راه اندازی و بهره برداری در این زمینه را دریافت کنند.

شرط صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌ برداری

در این میان اشاره به این موضوع نیز ضرورت دارد که  اسفندماه اخیر هم وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب بخشنامه ای امکان صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌ برداری در این زمینه را برای متقاضیان فراهم کرده بود، با قید این شرط که تامین برق مورد نیاز برای استخراج رمز ارزها توسط نیروگاه‌های تجدید پذیر البته با تایید وزارت نیرو صورت گیرد.

 ضمن اینکه عنوان شده بود در صورتی که  دارندگان مجوز تاسیس چنین فارم ‌هایی که هنوز پروانه بهره‌ برداری ندارند، اگر در زمینه تامین انرژی قرار داد معتبری داشته باشند قادر به دریافت مجوز در این زمینه خواهند بود.

تامین مالی اولین محموله وارداتی با شیوه رمزارز

چنین امکانی در شرایطی فراهم شده که شهریورماه گذشته  اولین محموله وارداتی با شیوه رمزارز در کشور تامین مالی شد. براین اساس اکنون تجار این امکان را دارند تا از ارزهای دیجیتال برای واردات استفاده کنند.

متقاضیان چه کنند؟

به هر حال اکنون متقاضیان برای دریافت جواز استخراج ارزهای دیجیتال باید سامانه بهین ‌یاب به عبارتی درگاه اطلاعات و خدمات وزارت صمت ثبت نام کرده و با تکمیل فرآیند در نظر گرفته شده، درخواست خود را در زمینه صدور مجوزها عنوان کرده که شامل دو مرحله جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری می شود.

در این میان باید بیان کرد که دستورالعمل‌ های استخراج رمزارزها مصوبه ای بوده که به سال 1398 باز می گردد و در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحیه ای برای آن ا صادر کرده بود که براساس آن افراد برای درخواست مجوز مذکور باید در بهین‌ یاب ثبت نام می ‌کردند روندی که بعد از مدتی توقف اکنون دوباره طبق مصوبه جدید دولت از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما