شکستن مکرر رکورد قیمت طلا و دلار در هفته دوم آبان / بازار در التهاب

قیمت ارز، سکه و طلا در هفته دوم آبان ماه رکوردهای جدیدی را ثبت کرد و سکه به ۱۶ میلیون تومان، ارز ۳۵ هزار تومان رسید و برای اولین بار حباب سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

شکستن مکرر رکورد قیمت طلا و دلار در هفته دوم آبان / بازار در التهاب

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- این هفته قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و 622 دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته 24 دلار کاهش قیمت را داشت . 

روز گذشته نرخ ارز به بالاترین رقم خود قرار گرفت و به رقم 35 هزار تومان افزایش یافت اما امروز با تعدیل قیمت به 34 هزار و 500 تومان بازگشت . بررسی روند قیمت ارز در هفته جاری نشان می‌دهد که نرخ ارز روند صعودی داشته است و این وضعیت بر رشد قیمت سکه و طلا نیز تاثیر گذاشت و قیمت سکه به بالاترین رقم خود در چند ماه اخیر رسید و با مبلغ 16 میلیون تومان داد و ستد شد. 

سکه طرح قدیم امروز با 900 هزار تومان افزایش قیمت هفتگی 15 میلیون تومان داد و ستد شد و سکه طرح جدید نیز امروز 15 میلیون و 800 هزار تومان رسید و 750 هزار تومان افزایش هفتگی بها داشت . همچنین نیم سکه و ربع سکه 400 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز 100 هزار تومان افزایش هفتگی داشت. هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای 18 عیار به ترتیب 200 هزار تومان و 46 هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت. 

حباب سکه نیز در هفته دوم آبان ماه افزایشی بود و به طور متوسط 600 هزار تومان افزایش یافت و امروز (پنجشنبه) در آخرین معاملات در محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود . 

در مجموع هفته دوم آبان ماه قیمت‌ ارز، طلا و سکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و حباب سکه نیز تا کنون به رقم ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان نرسیده بود و این رقم هم قابل توجه بود . 

پیش از این و در دولت قبل قیمت سکه در دوره قبل برای یک تا دو روز به مبلغ ۱۶ میلیون تومان رسید اما دوباره به قیمت ۱۲ میلیون تومان رسید و سال گذشته در همین ایام سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان بود و امسال چهار میلیون تومان افزایش داشت . 

امروز ریس کل بانک مرکزی از انتشار اوراق سکه و طلا برای کنترل و ثبات بازار خبر داد و محمد کشتی آرای فعال بازار طلا در پاسخ به خبرنگار درباره این اقدام گفت: انتشار اوراقی از این دست نمی‌تواند برقیمت طلا به صورت فیزیکی تاثیر بگذارد . 

وی افزود: این اوراق شاید بر معاملات بورس تاثیر داشته باشد اما بهای سکه و طلا تحت تاثیر نرخ ارز است و قیمت دلار نیز متاثر از عوامل اقتصادی و سیاسی کشور است و برای مثال انتشار خبر آزادسازی دلار بلوکه شده در کره موجب افت قیمت نرخ ارز شد و در نتیجه قیمت‌ها در بازار طلا نیز نزولی شد. انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما