یک کارشناس بازارسرمایه پیش بینی کرد

چرا بازارسرمایه دیگر جذابیتی ندارد؟/ بازارهای موازی همچنان رقبای جدی بورس

در عمل تلاش های اخیر و در عین حال سقوط سنگین بورس در هفته های گذشته نتوانسته جذابیت بازارسرمایه برای عموم را تداعی کند و حلقه مفقود اعتماد در بازار همچنان در کنار ریسک های سیستماتیک بزرگ نمایی می‌کند.

چرا  بازارسرمایه دیگر جذابیتی ندارد؟/ بازارهای موازی همچنان رقبای جدی بورس

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: حسن حسین نیا – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: بازارسرمایه در شرایطی هفته دوم کاری آبان را شروع کرده که جلسه فوق العاده در سازمان بورس برای حمایت از بازار تشکیل شد و در این راستا ۱۰ بند به عنوان خروجی آن اطلاع رسانی شد که البته می توان به برخی بندهای آن انتقاد وارد کرد.

وی افزود: ابهام درباره بندهایی که به مرور زمان موکول شده اند و عملا بازه زمانی و نتیجه مورد نظر برای آن تعریف نشده  یا بندی که در پی اصلاح زمان معاملات فرابورس که اخیرا افزایش یافته است می کوشد و در کمال تعجب به جای اصلاح بهینه و افزایش ساعت معاملات بازار سرمایه ، مجددا آن را کاهش می دهد .

حسین نیا بیان کرد: در عمل تلاش های اخیر و در عین حال سقوط سنگین بورس در هفته های گذشته نتوانسته جذابیت بازارسرمایه برای عموم را تداعی کند و حلقه مفقود اعتماد در بازار همچنان در کنار ریسک های سیستماتیک بزرگ نمایی می کند .

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: ارزش پایین معاملات بازارسرمایه نشان می دهد که اتفاق خاصی در بازار از منظر ورود سهامداران رخ نداده و صرفا نمایشی برای نشان دادن شاخص های مثبت بوده که قطعا نمی تواند زیان سهامداران را پوشش دهد، اما در بازارهای موازی شاهد روندی مغایر با بازارسرمایه هستیم.

به گفته وی؛ تداوم رشد نرخ دلار در بازار آزاد که همچنان فاصله قیمتی آن با دلار توافقی حسرت سودهای از دست رفته سهامداران است و همبستگی مثبتی که بین روند دلار و بورس بوده مدت هاست که روئیت نمی شود .

این کارشناس بازارسرمایه گفت: انتظار می رود در روزهای آینده تصمیم های جدی تر و از جنس هدایت و ورود نقدینگی حقوقی های بازارسرمایه که البته در معامله بلوکی فارس نشان دادند، حجم قابل توجهی در حاشیه بازار پارک کرده اند به بورس باشیم؛ چراکه اعتماد و ورود سهامدار حقیقی به بازار پس از خریدهای قابل توجه حقوقی ها و نهادها قابل درک خواهد بود ، در غیر این صورت و با روند فعلی که صرفا تشکیل جلسه و ارائه راهکارهای بلند مدتی است،‌ مریض بد حالی به نام بازارسرمایه ایران در روزهای آینده وضعیت خوبی نخواهد داشت . 

حسین نیا در نهایت اظهار کرد: عدم ورود نقدینگی و بیانیه های موثر بلند مدتی در شرایط فعلی مصداق ضرب المثل ما ایرانی هاست که می گوییم " آفتابه لگن هفت دست ، شام و ناهار هیچی "

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما