اقتصاد 100 گزارش می‌دهد

رمز و راز درآمدزایی با اتریوم

چگونه با اتریوم درآمدزایی کنیم؟در پاسخ باید بدانید که استراتژی‌های درآمد غیرفعال به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فرصت‌هایی را برای کسب سود، حتی در شرایط چالش‌برانگیز بازار مانند بازارهای نزولی، ارائه می‌دهد. به خصوص برای کسانی که روی اتریوم سرمایه گذاری می کنند

رمز و راز درآمدزایی با اتریوم

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100- محمدرضا ستاری: بازار ارزهای دیجیتال به شدت بی ثبات است. این امر می‌توان برای سرمایه‌گذاران و معامله گران هم خوب باشد و هم بد. در واقع نوسانات فرصت‌هایی را برای سود ایجاد می‌کند و در عین حال به راحتی می‌تواند شما را به محدوده زیان وارد کند.با این حال، استراتژی های درآمد غیرفعال می تواند برای جبران این زیان مفید باشد.

 استراتژی‌های درآمد غیرفعال به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فرصت‌هایی را برای کسب سود، حتی در شرایط چالش‌برانگیز بازار مانند بازارهای نزولی، ارائه می‌دهد. به خصوص برای کسانی که روی اتریوم سرمایه گذاری می کنند. اتریوم یا به طور کلی هر ارز دیجیتال، قابلیت کسب درآمد غیرفعال کریپتو را دارد که راهی برای پوشش سقوط و رکود بازار فراهم می کند.

پیش از این استراتژی هولدینگ راه اصلی برای کسب سود در بازار رمزارزها برای اشخاص بود. اما حالا با ظهور پروتکل های غیرمتمرکز مالی (DEFI) ، راه های زیادی پیش روی سرمایه‌گذاران قرار گرفه و علاقه‌مندی به پروتکل‌های اتر و DEFI را افزایش داده است.

به گزارش اقتصاد 100، در واقع در این گزارش قصد داریم به شما بگوییم چگونه از طریق این روش با اتریوم کسب درآمد کنید. حتی برای شما که مبتدی هستید.

اتریوم یک شبکه بلاک‌چین غیر متمرکز است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند. اینها برنامه هایی هستند که دقیقاً مطابق برنامه ریزی و بدون امکان کلاهبرداری یا تداخل شخص ثالث اجرا می شوند. توکن بومی اتریوم به کاربران امکان می دهد چندین کارکرد در شبکه مانند انجام معاملات ، شروع کار ، تجارت ، ذخیره نشانه های غیر قابل حمل (NFT) ، بازی کردن و موارد دیگر را انجام دهند.

اتریوم همچنین برای ساخت برنامه های غیر متمرکز (DAPP) ، که نرم افزاری با منبع باز هستند و روی بلاک‌چین اجرا می‌شوند، قابل استفاده است. DAPP را می‌توان در شبکه اتریوم توسط هر شخصی که مهارت و تخصص لازم را دارد ساخت.

اتریوم یک بار از الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) استفاده کرد  که برای اعتبار سنجی بلوک‌های معاملات به ماینرها پاداش می دهد. با این حال ، اتریوم به طور رسمی در 15 سپتامبر 2022 به الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) منتقل شد.

این انتقال تاریخی بخشی از برنامه‌های پرشماری است که توسط این رمزارز در طول سال‌های اخیر تعریف شده است. حرکت به POS به گونه ای طراحی شده است که اتریوم با از بین بردن نیاز به استخراج‌گران، از مقادیر زیادی برق برای تامین امنیت شبکه استفاده می‌کند که این امر کارآمدتر است. در همین راستا، بخشی از روش‌های غیر فعال برای درآمدزایی در اینجا ذکر می‌شود.

Staking

این روش فرایند قفل کردن وجوه شخص بر روی یک بلاک‌چین پوز مانند اتریوم برای کمک به اعتبارسنجی معاملات و کسب پاداش است. وقتی که کاربران اتریوم خود را ایجاد  و آن را  Stak می‌کنند، به امنیت شبکه یاری می‌رسانند. به ازای همین کار هم پاداش خود را دریافت می‌کنند. این یک روش محبوب برای کسب درآمد غیر فعال یا منفعل در بازار کریپتوکارنسی است. این امر اگر چه ممکن است برای سرمایه‌گذاران آماتور، گران باشد، اما نسخه POS اتریوم، برای اجرای یک گره معتبر کامل و شرکت در‌‌ Stak  ، حداقل 32 ETH – (32 اتریوم) یعنی کمی بیش 50 هزار دلار نیاز دارد.

جدا از روش استیک مستقیم ، می توان از ارائه دهندگان خدمات مانند Stakewise و Lido نیز استفاده کرد. اینها DAPP هایی هستند که بدون نیاز به اجرای یک گره کامل ، خدمات Staking اتریوم را ارانه داده و به حاضران شبکه اجازه می‌دهد با حداقل مبلغ در این پروژه مشارکت کنند. در واقع این خدمات از پاداش‌های کسب شده سودی معادل 10 درصد دریافت می‌کنند که ممکن است سود شخصی شما را کاهش دهد، اما حداقل دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه 32 اترویم ندارید.

Hodl       

این کلمه مشتق شده از واژه "Hold" ، یک اصطلاح عامیانه در بازار رمزارزهاست که نگه‌داشتن دارایی‌ها به منظور اهداف بلندمدت سرمایه‌گذاری را توضیح می‌دهد.

هنگامی که سرمایه گذاران اتریوم خود را Hold می کنند، به این معنی است که ممکن است قیمت‌ها در آینده بالا رفته و آنها می‌توانند اتریوم خود را با سود بالاتری به فروش برسانند. این یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها جهت سودآوری غیرفعال یا منفعل در بازار کریپتوکارنسی است.

هر چند که این استراتژی هیچ تضمینی برای سود بالا در آینده نمی‌دهد، اما اگر قیمت اتریوم جهش کند، در دراز مدت قطعاً برای شما سودآور خواهد بود. در واقع با توجه به اینکه اتریوم از زمان آغاز به کارش تاکنون، رشد چشمگیری داشته و اکنون بیش از 1500 دلار ارزش دارد و همچنین در حال حاضر به یکی از  ارزشمندترین و معتبرترین رمزارزها تبدیل شده، شانس زیادی برای جهش در آینده دارد.

هر چند که نباید این نکته را نیز فراموش کنید که رمزارزها همچنان بسیار بی‌ثبات هستند و می‌توانند به سرعت نوسان قیمت داشته باشند.

Automated trading یا ترید خودکار

ترید خودکار نیز یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد منفعل در بازار رمزارزهاست. به این صورت که سرمایه‌گذار، اتریوم خود را با استفاده از یک ربات و به صورت اتوماتیک ترید می‌کند. ربات‌های معاملاتی خودکار برنامه های نرم افزاری هستند که از الگوریتم های از پیش تعیین شده جهت خرید و فروش رمزارز استفاده می‌کنند.

این ربات‌ها را می‌تواند به صورت خودکار و در شرایط خاص بازار مانند نوسانات قیمت یا حجم بازار تنظیم کرد. Coinrule و Bitsgap از جمله چنین نرم‌افزارهای خودکار هستند که به کاربران امکان تنظیم معاملات خود را می‌دهند. در صورت موفقیت آمیز ، معاملات خودکار می تواند جریان پایدار سود را فراهم کند. اگر چه این روش نیز با ریسک‌هایی همراه است. چرا که ربات ها برخی اوقات می‌توانند اشتباه کنند. یعنی ممکن است خرید و فروش را خیلی زود یا دیر انجام دهند. علاوه بر این از آنجا که بازار رمزارزها بی ثبات است، تغییرات و نوسانات ناگهانی برای ربات‌ها قابل پیش‌بینی نیست. به همین دلیل سرمایه گذاران باید برای جلوگیری از زیان‌های سنگین، فعالیت تجاری خودکار خود را از نزدیک رصد کنند.

Lending یا امانت‌سپاری

امانت‌سپاری نیز یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد منفعل یا غیرفعال در این بازار است. در این روش سرمایه گذاران رمزارز یا اتریوم خود را به صورت وام در اختیار و با سودهای بالا در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

این کار می تواند از طریق سیستم عامل‌های وام متمرکز یا غیرمتمرکز انجام شود.  در سیستم عامل های متمرکز ، کاربران به طور معمول نیازی به نگرانی در مورد مسائل فنی مانند امنیت ، ذخیره داده ها ، استفاده از پهنای باند یا احراز هویت ندارند. این پلتفورم تمام جزئیات فنی را مدیریت و پتانسیل سرمایه گذاران را برای بهینه سازی عملکرد دارایی خود فراهم می کند

. سیستم عامل‌های متمرکز معمولاً نرخ بهره بالاتری نسبت به سیستم عامل های وام غیر متمرکز دارند. با این حال ، یکی از اشکالات این است که سیستم عامل های متمرکز مستعد ابتلا به هک ها و نقض داده ها هستند. از طرف دیگر ، سیستم عامل‌های وام دهی غیرمتمرکز به کاربران امکان می دهند از سطح بالاتری از امنیت ، شفافیت و قابلیت شخصی سازی برخوردار باشند و به سرمایه گذاران باتجربه این امکان را می‌دهد تا تنظیمات را برای به حداکثر رساندن سود خود انجام دهند. اما نکته منفی این است که این سیستم عامل‌ها اغلب برای استفاده پیچیده‌تر هستند و به سطح بالاتری از تخصص فنی نیاز دارند. نرخ بهره نیز در سیستم عامل‌های غیرمتمرکز پایین تر است.

Liquidity mining یا استخراج نقدینگی

استخراج نقدینگی نیز جایگزینی برای تولید درآمد منفعل از اتریوم است. در اینجا ، کاربران برای کسب پاداش ، اتر یا سایر دارایی های خود را به استخرهای نقدینگی در مبادلات غیرمتمرکز مانند WANN.FINANCE ، SUSHISWAP و UNISWAP وام می دهند. معامله گران هنگام تجارت کریپتوکارنسی هزینه‌ای را تقبل می‌کنند که این هزینه میان استخراج کنندگان که در نقدینگی آن استخر نقش دارند، تقسیم می‌شود. در واقع میزان پاداش و سود به میزان نقدینگی کل استخر بستگی دارد.

این روش می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب برای تولید درآمد منفعل باشد، اما یادآوری این نکته ضروری  است که چنین روشی تقریباً جدید بوده و می‌تواند در آینده در معرض تغییرات قرار بگیرد. علاوه بر امکان پرخطر بودن سرمایه‌گذاری را نیز فراهم می‌کند؛ چرا که قیمت دارایی‌های زیرین می‌تواند به سرعت نوسان داشته و منجر به خسارت و ضرر شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما