خطر افزایش حباب سکه

حباب سکه روز گذشته افزایش یافت، این در حالی بوده که بازار طلا جزء آن دسته از بازارهایی است که وجود حباب قیمتی در آن می‌تواند بسیار مشکل‌زا باشد.

خطر افزایش حباب سکه

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100-  حباب سکه اصطلاح رایجی است که بیشتر افراد بازاری از آن استفاده می‌کنند. حباب قیمتی را می‌توان رقمی ناپایدار و غیر‌حقیقی دانست، که با قیمت عرضه شده کالا در بازار متفاوت است.

حباب طلا و حباب سکه نیز اصطلاحاتی هستند که به منظور بیان اختلاف قیمت ذاتی بازار به کار می‌روند. اصولا حباب‌های قیمتی می‌توانند تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار دهند. بازار طلا جزء آن دسته از بازارهایی است که وجود حباب قیمتی در آن می‌تواند بسیار مشکل‌زا باشد.

حباب‌های قیمتی موقتی هستند و قرار نیست برای همیشه ثابت بمانند. عوامل متعددی می‌توانند بر حباب طلا و سکه تاثیر بگذارند. عوامل اقتصادی، افزایش و کاهش عرضه و تقاضا و عواملی این‌چنینی بر ساخت حباب‌های قیمتی تاثیرمی‌گذارند. 

براین اساس باید گفت؛ روز گذشته قیمت سکه امامی با افزایش نسبت به هفته گذشته به ۱۵ میلیون تومان رسید و به این ترتیب حباب سکه افزایش یافت. اکنون اما باید منتظر ماند دید این شرایط امروز چگونه خواهد بود.

علا.ه براین دیروز قیمت قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی به ۱۶۴۴ دلار رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز به قیمت ۱۳.۵۱۷.۰۰۰ ریال معامله شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما