فروش بیت کوین شدت گرفت

داده های شرکت تجزیه و تحلیل داده های درون شبکه ای گلسنود نشان می‌دهد که برخی از قدیمی‌ترین بیت‌کوین‌های «خفته» در حال بازگشت به گردش هستند. همچنین شاخص (UTXO) یا خروجی‌های خرج نشده تراکنش در سود به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است. معیار SOPR هم اخیرا به بالای عدد ۱ رسیده است که به معنی عرضه بیت کوین در سود توسط سرمایه گذاران است.

فروش بیت کوین شدت گرفت

به گزارش اقتصاد 100 و به گفته گلس‌نود، تعداد بیت‌کوین‌هایی که قبلاً برای ۷ تا ۱۰ سال در کیف پول ‌ها ثابت مانده بود، در ۲۹ اکتبر به بالاترین حد گردش خود در یک ماه اخیر رسید.

شاخص (UTXO) یا خروجی‌های خرج نشده تراکنش در سود به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است

UTXO یعنی مقدار ارز دیجیتالی که پس از انجام یک تراکنش باقی مانده است. این به معنی خروجی خرج نشده تراکنش است. هر تراکنش بیت کوین با کوین‌هایی آغاز می‌شود که در موجودی دفتر کل وجود دارند. UTXOها به طور مداوم پردازش می‌شوند و مسئول شروع و پایان هر تراکنش هستند. تراکنش بیت کوین شامل ورودی‌ها و خروجی‌ها هستند.

شاخص SOPR کوتاه شده عبارت Spent Output Profit Ratio و به معنای نسبت سود خروجی مصرف شده است.

همچنین شاخصی است که اطلاعات مناسبی درباره احساسات کلان بازار، سود و زیان مربوط به یک بازه زمانی خاص را به کاربران ارائه می دهد. این شاخص تمام سود و زبان مربوط به کوین‌های موجود در زنجیره را نشان می دهد.

به بیانی ساده تر، با استفاده از این شاخص می توان سود یا زبان تمام معاملات بازار را اندازه گیری کرد. عدد SOPR با اندازه گیری تفاوت بین قیمت خرید و فروش به دست می آید و از طریق آن می توان متوجه شد که آیا کل بازار سودده است یا زیان ده.

 ۱- اگر ارزش این شاخص بالاتر ۱ باشد، مشارکت کنندگان بازار دارایی خود را همراه با کسب سود می‌فروشند (بازار صعودی بوده و قیمت فروش بالاتر از قیمت پرداختی کاربر است).

 ۲- اگر ارزش این شاخص کمتر از ۱ باشد، مشارکت کنندگان بازار دارایی خود را همراه با ضرر و زیان می فروشند (بازار نزولی بوده و قیمت فروش کمتر از قیمت پرداختی کاربر است).

در حال حاضر این معیار بالای عدد 1 بوده که به معنی عرضه بیت کوین در سود توسط سرمایه گذاران است.

رناتو شیراکاشی خالق این معیار در سال 2019 توضیح داد: در یک بازار نزولی، همه می‌فروشند یا منتظر نقطه سربه‌سر برای فروش هستند.

وقتی SOPR نزدیک/بیشتر از 1 است، مردم شروع به فروش بیشتر می کنند، زیرا به نقطه سربه سر می رسند. با عرضه بیشتر، قیمت سقوط می کند.

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، این هفته شاهد بزرگترین کاهش موجودی بیت کوین خود بود،  در هفته ای که گذشت کاربران بیش از 55000 بیت کوین معادل 1.1 میلیارد دلار را در یک روز از این صرافی برداشت کردند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما