بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله در روز نخست عرضه شد

اقتصاد۱۰۰- مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی از عرضه ۲۰۰ میلیون دلاری در مرکز مبادله ارز و طلا در روز نخست فعالیت این مرکز خبر داد و گفت: منابع ارزی ایران در چین رو به بهبود است.

 بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله در روز نخست عرضه شد

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از ایسنا، شیوا راوشی درباره کارکرد و جزییات معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: مرکز مبادله ارز و طلا با اهداف گسترده‌ای برای ایجاد شفافیت و تسهیل ایجاد شده است؛ یکی از بسترهایی که در این مرکز وجود دارد، تالار حواله است که عرضه و تقاضای ارز، واردات و صادرات کالا را مدیریت می‌کند.  فرآیند نرخ‌گذاری و تخصیص ارز در درگاه نیما پیش از این تجربه شده است و آشنایی کافی با نحوه اقدام در این بازار وجود دارد.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار عرضه در بازار صورت گرفت البته تقاضا در این بازار هم زیاد بود و به حدود ۱۸۰ میلیون دلار رسید که البته رو به افزایش است. در ادامه و تا ساعت ۱۷ که بازار فعال است مسلما عرضه و تقاضا در کنار هم افزایش پیدا خواهد کرد اما تا ظهر امروز حدود ۵۰ میلیون دلار معامله انجام شده است.

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی در گفت‌وگویی تلویزیونی ادامه داد: این‌که باید نقشه تجاری داشته باشیم نکته درستی است و در این راستا ظرفیت‌های جدیدی از منابع یوآن در چین در حال شناسایی است و آن را به بازرگانان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم بنابراین چنین برنامه‌ای در بانک مرکزی وجود دارد و مسلما منابع ما در چین در حال بهبود است.

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز