چرا میلیونرها آمریکا را ترک می‌کنند؟

اقتصاد100- نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که موج بزرگی از مهاجرت میلیونرها از آمریکا به راه افتاده است و آنها به دنبال بهشت دیگری در خارج از ایالات متحده هستند.

چرا میلیونرها آمریکا را ترک می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد100 به نقل از بیزنس اینسایدر، مهدی قدیری از مدیران شرکت مشاوره‌ای «هنلی اند پارتنرز» که درباره کاهش میلیونرهای آمریکایی گزارشی نوشته است، می‌گوید که این افراد در خارج آمریکا بدنبال فرصت‌های بهتری هستند.

وی معتقد است که تلاش برای افزایش مالیات ثروتمندان، تنش‌های سیاسی، غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها به دلیل جنگ اوکراین، افزایش نرخ جرائم و خشونت‌های مسلحانه و مسائل اجتماعی مانند برابری جنسیتی و نژادپرستی از جمله عواملی است که باعث خروج میلیونرها از آمریکا شده است.

میلیونرهای آمریکایی پس از خروج کشور اغلب به پرتغال، مالت، اسپانیا، یونان و ایتالیا می‌روند؛ یعنی کشورهایی که ویزای طلایی برای آنها صادر می‌کنند.

جف آپدایک از کارشناسان سرمایه‌گذاری در آمریکا خروج میلیونرها را اینگونه توصیف می‌کند: آنها به دنبال تحقق رویای آمریکایی در جای دیگری هستند.

او می‌گویند که میلیونرهای آمریکایی در پی یافتن مقاصد امن‌تر هستند تا بتوانند خانواده خود را در امان نگه دارند.

شرکت هنلی اند پارتنرز در گزارش خود نتیجه‌گیری کرد که طبقه متوسط در آمریکا در حال کاهش است و این طبقه در کشورهای دیگر در حال گسترش است بطوریکه روزانه 430 هزار نفر در کشورهای در حال توسعه به طبقه متوسط اضافه می‌شوند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما