رئیس کل بیمه مرکزی:

قوانین بیمه بازنگری می شوند /جزئیات وثیقه گذاری بیمه برای وام

اقتصاد۱۰۰-رئیس کل بیمه مرکزی از برخورد با شرکت های بیمه گری که تخلفاتی داشتند خبر داد و گفت: قوانین بیمه بازنگری می شوند.

قوانین بیمه بازنگری می شوند /جزئیات وثیقه گذاری بیمه برای وام

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از مهر، رئیس کل بیمه مرکزی امروز در یک نشست خبری با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط بیمه دی و معلم گفت: هیچ پافشاری بر خلاف و کارهای غیرقانونی نداریم و کاملاً بر قانون هستیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه ناظر اصراری بر غیرقانونی بودن داشته باشد حتماً برخورد خواهیم کرد.

بهزاد پور با بیان اینکه شبکه فروش ما نظرهای تخصصی داشته و بر نظر اکثریت اعضا عمل خواهد کرد گفت: شبکه فروش باید یک تشکل واحدی باشد که در آینده یک تشکل واحد در این باره تشکیل خواهیم داد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: اصلی ترین بازیگرهای صنعت بیمه شبکه فروش هستند.

بهزادپور درباره اصلاح قوانین بیمه نیز گفت: امکان تجدیدنظر را برای افراد مهیا کرده تا اتفاق عادلانه تری برای افرادی که نمره منفی دارند اتفاق بیفتد. بنده به عنوان اولویت مشکل اصلی را آئین نامه می دانم و اصلاح آن نیز سریع‌تر خواهد بود.

قانون از سال ۵۰ در حال اجرایی شدن بوده و قطعاً نیاز به بازنگری قانون وجود خواهد داشت این نکته را پورابراهیمی نماینده مجلس در شورای عالی بیمه مطرح کرده و در حال رایزنی با مجلس هستیم.

بهزادپور اضافه کرد: نیاز به اعتماد مردم داشته و خود ما نیز نباید صنعت بیمه را یک صنعت پر چالش و پرمشکل معرفی کنیم، نباید بر روی امتیازهای منفی زوم کرده و نباید با آبروی مدیران بازی شود و باید مراقب آبرو و حیثیت مدیران باشیم اما قطعاً مقابله با تخلف در صنعت بیمه انجام خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: اصلی ترین عامل ضریب نفوذ قدرت خرید مردم و سرانه درآمد ملی می‌دانیم لما بحث رفاه در موضوعات اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد، مطالعاتی را درباره تورم و تأثیر منفی بر بیمه انجام داده‌ایم، پژوهشکده بیمه متغیرهای اقتصادی و تأثیر بر روی صنعت بیمه را بررسی کرده است.

سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه چند ماهی است کاهش یافته، فروش آن سخت و بازخرید بیشتر از وضعیت نرمال است و قراراست در هفته‌های آتی نشستی در این باره برگزار شود، سهم بیمه‌های زندگی از ۱۶ درصد سال گذشته در ۱۰ ماه به ۱۴ درصد رسیده است.

وی با اشاره به وثایق بیمه گفت: بیمه مسئولیت یا بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه در زمان تصادف است، بیمه زندگی می‌تواند وثیقه ای برای نظام حقوقی برای اخذ وام یا موارد دیگر استفاده شود، در فازهای بعدی برنامه این بوده که بیمه زندگی وثیقه ای برای دریافت تسهیلات بانکی باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: بیمه کنونی بیمه متعارف و اسلامی بوده و در بحث تکافل به عنوان یک محصول و یک ابزار بیمه‌ای برخورد کرده و به عنوان یک تقاضا و یک محصول جذاب نگاه می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: بحث تعارض منافع بحث بسیار وسیعی در صنعت بیمه است، اعتقاد دارم باید درباره حضور اعضای بیمه مرکزی در شرکت‌ها بحث شود و نمی‌توان گفت حضور آنان در شرکت‌ها تعارض منافع است. آن جایی که تصریح قانون داشته باید رعایت کنیم و در این باره که حضور اعضای هیئت مدیره بیمه مرکزی در شرکت‌ها قانونی وجود ندارد، بحث‌هایی که در این باره در رسانه‌ها شد مبنای علمی و درستی نداشته زیرا شفافیت در صورت مالی شرکت‌ها و دریافت و پرداخت وجود دارد، به نظر بنده نیز این موضوع تعارض منافع نیست.

وی خاطرنشان کرد: نباید شرکت‌ها را از حضور مدیران لایق محروم کنیم و این طور نیست که بیمه مرکزی نظارتی بر این موضوع نداشته باشد.

بهزادپور در پایان گفت: ایجاد اعتماد در مردم با فرهنگ سازی بیمه‌ای رخ می‌دهد.

 

انتهای پیام

 

منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز