تحلیل روزانه بورس؛

احتمال تعادل نمادهای بورس در معاملات یکشنبه

اقتصاد۱۰۰- انتظار می‌رود برای روز معاملاتی یکشنبه هم چنان اکثر نمادها در محدوده تعادلی و صفر تابلو کار خود را آغاز کنند.

احتمال تعادل نمادهای بورس در معاملات یکشنبه

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از مهر، علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه در روز چهارشنبه به مهر گفت: بازار در معاملات روز چهارشنبه به طور واضح یک رفتار ایستا را تجربه کرد، درجا زدنی به شکل واضح.

فراقی ادامه داد: عملاً زمانی که بازاری نیازی به سیاست گذاری دارد در وهله اول نیاز به ثبات این سیاست گذاری ها، حال چه بخواهد این سیاست گذاری‌های مثبت باشد یا منفی ولی سرمایه گذار پس از اندکی ثبات به خوبی می‌تواند در جهت رفتاری که می‌خواهد انجام دهد تصمیم گیری داشته باشد و بعد از آن دست به عمل بزند.

وی افزود: حال اگر به مقطع رشدی بازار در چندماهه اخیر نگاه کنیم و پس از نمودار به نحوه انتشار اخبار، تصمیمات و سیاست گذاری ها نگاهی بیندازیم به خوبی می‌توان زمانی را یادآور شد که با اینکه نرخ بهره آنچنان در راستای رشد سرمایه گذاری قدم برنداشت یا دیگر پارامترها آنچنان برای بازار سرمایه شرایط مناسب آن چنانی نداشتند ولی این بازار پس از اینکه اندکی با کاهش تنش‌های خبری و تصمیمی مواجه نشد کم کم شروع به استارت مسیر رشدی زد که البته نمادهای زیادی هم با رشد قیمتی مناسبی همراه شدند و آنچنان شاهد درجا زدن نبودیم.

علی فراقی با بیان این‌که اگر بخواهیم از دیدگاه تکنیکی به بازار نگاه کنیم خواه ناخواه بازار به صورت یک خط صاف هیچ زمان حرکتی نداشته است، گفت: البته نمی‌توان منکر شدت و بیشتر شدن شیب حرکتی شد ولی در تمامی مسیرها شاهد اندکی استراحت و اصلاح بوده‌ایم، موردی که فقط به وسیله فشار اخبار و اتفاقات منفی باعث افزایش شدت آن گردیده است.

فراقی تشریح کرد: اگر به فاکتور حجم معاملات نگاهی داشته باشیم هم چنان شاهد روندی نزولی هستیم که نمی‌تواند خبری مثبت برای بازار باشد و ارزش معاملات هم رسماً تغییر خاصی به خود ندید که به خوبی در کندل شاخص‌ها و رفتار معاملاتی نمادها هم قابل مشاهده است و صرفاً ما شاهد یک توقف قیمتی در اکثریت بازار هستیم که مورد تعیین کننده مسیر آتی فقط نقدینگی می‌تواند باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در قسمت پایانی هم اگر هم چنان خریداری وارد صحنه نشود تا به صورت تازه نفس جای خود را با فروشندگان تعویض نماید به خوبی می‌تواند فشار فروش را تقویت کند و انتظار می‌رود برای روز معاملاتی یکشنبه هم چنان اکثر نمادها در محدوده تعادلی و صفر تابلو کار خود را آغاز کنند.

 انتهای پیام
منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز